Neok de ezel voor het eerst lange lijnen, tips?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neok_Grijsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 16:40

Borisje schreef:
Neok_Grijsje schreef:
Het klinkt als afkraken...
En Neok doet wél wat als ze iets niet leuk vindt, dat weten we dus echt wel na 4 jaar ;)
Ik snap niet dat je kan zien hoe onze ezel is via een filmpje, maar dat vind ík dus niet kunnen.

Maar, je doet dus niks met onze tips? Je opent een topic met een filmpje, je vraagt om tips, wij geven
tips, en vervolgens doe je daar niks mee?
Vraag dan ook niet om tips.
Als het klinkt als afkraken, dat was niet de bedoeling, ik wil jullie alleen maar helpen. :j

Ik kan niet zien hoe de ezel is via een filmpje, maar ik kan wel zien hoe jullie ermee omgaan, en dat vind
ík niet kunnen.

Ik doe er wel wat mee, daar niet van.
Maar toch wordt het nogal onaardig gezegd?

Neok_Grijsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 16:52

x_Heidi schreef:
Ten eerste, wat superleuk dat jullie zo veelzijdig met je ezel aan de gang zijn! :D
Ik vind het echt een heel leuk beestje, en het hoofdstel is ook supermooi :j

Ik doe ook aan lange teugelen met mijn shetlander.

Nouja, je bent al wel genoeg op je fouten gewezen dit topic, les nemen is natuurlijk altijd goed maar niet voor iedereen haalbaar en betaalbaar. Misschien kan je eerst met dubbele lijnen gaan longeren? :) Dan leert je ezel (ik wou bijna pony zeggen haha) dat ie van 2 kanten word gestuurd op de grond, en dan gewoon schuin achter de achterhand gaan staan dus ongeveer zo (deze foto is niet goed qua mijn handen en armen, gaat puur erom waar ik sta)
Afbeelding
En een zweepje alleen gebruiken als het nodig is, en ik zal eerder een tikje op de zijkant van de kont geven dan er recht bovenop, dan hoef jij je hand niet heel veel te bewegen en kan je toch een signaal geven. Ook een stemcommando eraan koppelen is handig :j en klikken met je tong, of hoe je je ezel aanmoedigd eerst, dan pas de zweep!

Ik hoop dat je er wat aan hebt, ben zelf ook geen pro, maar ben me wel aan het verdiepen in de basis :j

Ik hoop dat je nog meer topics opent met de vooruitgangen die je boekt! :D

Tuurlijk maak ik ook filmpjes, & bedankt *D
Longeren gaat niet, omdat Neok juist VIA de lange lijnen stuurbaar is.
Met iemand erop ( waar we nu echt mee gaan stoppen ! ) niet, longeren gaat ze ook alleen in 1 lijn, of ze staat stil.. :')
We willen wel een les nemen denk ik, ook voor andere VD & grondwerk, maar we moeten kijken wanneer en hoe omdat we doordat Neok meer interesse in grondwerk + VD blijkt te hebben dan in poetsen en 'stukjes wandelen' willen we ons er ook weer verder in verdiepen... We waren al begonnen, maar toen is het een beetje verwaterd, weet ook niet hoe... :P

Pentax

Re: Neok de ezel voor het eerst lange lijnen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:19

Wat wel heel leuk is voor jou. aan de hand je ezeltje leren lopen commando. Halt, stap en draf (galop komt wel). Als je dit heel goed doet, kun je dit ook los doen in een stukje afgezette bak oid, zonder een zweep nodig te hebben. Zo begrijpt je ezeltje het ook beter en is het veel leuker om te doen. Menpaarden lopen ook voornamelijk op commando, niet op zweep of gekke bewegingen.

Neok_Grijsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 10:45

Pentax schreef:
Wat wel heel leuk is voor jou. aan de hand je ezeltje leren lopen commando. Halt, stap en draf (galop komt wel). Als je dit heel goed doet, kun je dit ook los doen in een stukje afgezette bak oid, zonder een zweep nodig te hebben. Zo begrijpt je ezeltje het ook beter en is het veel leuker om te doen. Menpaarden lopen ook voornamelijk op commando, niet op zweep of gekke bewegingen.

Daar zijn we ook al een tijdje mee bezig, alleen ze loopt dus alleen maar mee als je een heuptasje met snoepjes om hebt, of de bak met snoepjes vast hebt, hmm...
Longeren doet ze niet, en we hebben ook geen bak.
We hebben alleen een grote wei, een iets kleinere die eraan zit en een stalletje + poetsplek.
Grijsje kan al wel meelopen op commando, als een hondje zonder touw, alleen nog niet in draf