Je hebt helemaal gelijk hoor, als ik het zo lees. Ik kan het je nog sterker vertellen: NIEMAND anders ment er met mijn paarden. Mijn ponies zijn al aardig doorgetraind kan ik wel zeggen maar dat maakt wat mij betreft niet uit. Niemand krijgt ze mee. Mijn ouders (met ervaring) niet en ook mijn zusje (ook met ervaring) niet. Ze mogen mee, dat vind ik zelfs leuk en gezellig, maar That 's it!! Een eerder voorstel dat ik hier las om hem dan een halster/hoofdstel om te doen en dan te gaan wandelen, vond ik een prima alternatief. Dat is zelfs nog veel leuker dan met een kar waar je toch niet op gaat zitten. Gewoon op je strepen blijven staan hoor! En beterschap met je rug.
Even voor sommige anderen: er is niets mis met een 3 jarige voorzichtig voor een licht karretje te beleren. Het is heel andere en lichtere arbeid dan onder het zadel en ik zie dan ook het probleem niet. Ook het half jaar pauze zie ik eerder als iets positiefs dan iets negatiefs. Ik heb dan ook nog niets verkeerds gelezen in de posts van de TS.