Kunstjes misbruiken ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

x_Heidi

Re: Kunstjes misbruiken ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:58

Beetje kort door de bocht dat dit penny is ja :+

Maargoed, ik heb een vooruitgang geboekt :') mijn pony is niet meer uber over fleemt! :D Als ze fleemde, stopte ik gewoon waar ik mee bezig was en ging ik met mijn rug naar haar toe staan. En dan na 1 minuutje keek ze me toch onschuldig aan :')
Ik deed het halster om, pony fleemt, ik laat het halster vallen en rug naar haar toe. Dit heb ik echt maar 5-6 x moeten doen, kan nu al normaal het halster omdoen. Met aaien doet ze het nog heel soms. Dan zeg ik eerst nee otje. En als ze dan stopt is het goed, gaat ze door ga ik haar weer heel overdreven negeren, ik moet zeggen, ik kan het iedereen aanraden :j

uitgebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:46

bijna iedereen gebruikt voedsel beloningen , de paarden vinden dit natuurlijk geweldig .
maar de meeste maken er misbruik van zo had mijn verzorgpony laatst elke minuut dat ik er was zat hij de jambette te doen ,
ik heb dit afgeleerd door dan niks met hem te doen en hem volledig te negeren en iets met mijn andere verzorgpaard te gaan doen
dit heeft erg goed effect gehad en hij doet het nu nooit meer.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 08:37

AnnaJillSjon schreef:
bijna iedereen gebruikt voedsel beloningen , de paarden vinden dit natuurlijk geweldig .
maar de meeste maken er misbruik van zo had mijn verzorgpony laatst elke minuut dat ik er was zat hij de jambette te doen ,
ik heb dit afgeleerd door dan niks met hem te doen en hem volledig te negeren en iets met mijn andere verzorgpaard te gaan doen
dit heeft erg goed effect gehad en hij doet het nu nooit meer.

Dat is wel een goede ja!
Ik heb hier verder geen verstand van maar nog veel succes!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 09:45

Mijn paarden denken graag mee en weten het ook graag beter :D

Een paar jaar terug reed ik heel zenuwachtig de dressuurring in op een M dressuur kampioenschap. Mijn paard dacht mij te helpen. Ze stond keurig stil. Ik groet en mijn paard dacht toch echt; he er wordt hier iets van mij verwacht.
Ze ging zitten en ik had dat totaal niet verwacht, ik wilde juist vertrekken in verzamelde draf.
Paard zit, ik glij van het zadel en zit wijdbeens op de grond achter mijn paard in mijn witte rijbroek.

De jury doet de deur open van de auto en rolt lachend uit de auto op de grond. Publiek in een deuk.
Mijn paard staat op en kijkt achterom: .................ik zit nog steeds stomverbaasd op de grond en denk alleen maar; ...
waarom heb ik haar ooit leren zitten.
Als de jury uitgelachen is, zegt ze: pak je paard maar en kom maar opnieuw de ring binnen. haha

Dus jouw vraag; gebruiken ze de truukjes wel eens tegen je. Ja hoor, als ze dat goed uitkomt of als ze het weer eens beter denken te weten.

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:04

Jolijn die doet de jambette erg misbruiken.. maar ik ben bezig met dat afleren :)
Kusjes geven vind ze ook erg leuk :j

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:28

In het begin was dit de jambette, haar eerste kunstje. Was niet zo leuk en hier was ook commando niet zo goed begedacht, resultaat: regelmatig een hoef tegen mijn been :( Ondertussen doet ze dit niet meer en ook het commando is aangepast :p nu met stick ipv zonder :P Haar nieuwe favo kunstje is nu de spagaat. Gebeurt alleen als ik voertjes mee heb en even niks vraag. Geeft niks joh doe maar, ik vraag gewoon iets anders als ik wil. Als zij zo nnaast mij wilt gaan staan prima :P Bij borstelen en voeten uitkrabben doet ze dat trouwens niet.
Ook als er een nieuw/vreemd voorwerp op de grond ligt, dan wilt ze er altijd op gaan staan in de hoop dat dat de bedoeling was :P Bv, een baksteen, een plastic zak, een balk, zadeldoek, zadel, ooit zelfs een tafel maar daar kon ze gelukkig niet aan.

Mijn ander paard kan alleen handtarget en achteruit, en toch begint hij elke keer met zijn voeten te schrapen als er voertjes in de buurt zijn (dit heb ik nooit beloond ofzo). Ik wacht dan gewoon tot hij stopt en vraag dan pas iets anders.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:31

Bij [***] is het heel duidelijk wanneer het VD tijd is en wanneer niet. Als dat niet het geval is, doet ie eigenlijk niks qua kunstjes.
Tijdens het VD'n wilt ie nog wel s extra kusjes geven of shaken, maar die negeer ik over het algemeen.

Het enige wat ie uit zich zelf doet, is de klassieke buiging als ik klaar ben met opzadelen en aansingelen. Maar dat heb ik m geleerd, omdat dan zn velletje niet dubbel zit, dusja of dat nou misbruiken is?

Suus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:21

Uit het niets eigenlijk niet. Alleen als we bezig zijn met VD en ik ben iets aan het pakken oid wil ze wel eens jambette doen, dan probeer ik het gewoon te negeren.