Ik heb even het filmpje bekeken waarop je lange lijnen doet met je paard. Vindt trouwens de snelheid in draf van jouw paard wel meevallen. Maar als je hem niet kan volgen probeer zelf dan grotere passen te maken. Ik zeg altijd tegen mijn leerlingen maak voor je gevoel reuze stappen. Helaas kan ik dat nu niet voor doen achter de computer. En doe korte stukjes draf veel overgangen. Vaak wordt het lange teugelen onderschat .... de conditie. Het is best heel inspannend als je het goed wilt doen. Ik heb vaak het zweet op mijn rug staan en mijn hoofd lijkt wel te ontploffen. En ik doe dit werk vrijwel dagelijks.
Zal eens proberen met voor mijn gevoel reuzenstappen te maken En ik begrijp ook helemaal dat je er conditie voor moet hebben Dat is gedeeltelijk een probleem (maar bij mijn pony ook, dus dat komt mooi uit ) maar mijn probleem zit vooral bij de ondergrond van de bak, zodra er een hobbeltje of gaatje is heb ik het al zitten, schiet mijn enkel weer door zeg maar (heb hyperlaxatie van enkels, knieën en polsen, naast weke-delen reuma, dus op de pezen & spieren). En dat is niet zo leuk Ik doe vaak maar op hoor (kan je ook wel zien in de filmpjes, mbt het springen, of het niet springen natuurlijk ) maar moet toch beetje opletten en ik merk als we in draf bezig zijn aan de lange teugel dat ik het niet verwerkt krijg zeg maar .. Aan de lange lijnen gaat dit wel weer prima, omdat ik dan iets meer ruimte heb om erachter of aan de binnenkant te lopen ...
Eliine
Geplaatst: 01-03-12 16:18
hm als het echt zo lastig is vwb je spieren en pezen moet je je misschien afvragen of het wel zo goed voor je lijf is om te gaan lange teugelen! Het is natuurlijk ook weer niet de bedoeling dat je je pezen naar zn grootje loopt.
Anoniem
Geplaatst: 01-03-12 16:19
Neen, inderdaad, daarmee dat ik aan het kijken ben of ik het voor mij toch niet doenbaar kan maken, misschien dat het met training wel lukt zeg maar. Ik moet toch iets doen met mijn pony, hij is zo al veel te vet En hem volledig in de handen van een verzorgster laten zie ik ook niet zitten En enkel maar longeren of dergelijke ziet hij niet zitten denk ik