tips voor de spaanse pas

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:19

0152141488 schreef:
Die mevrouw is goed !
Ik ga het zo proberen met mijn haf.

Bedenk wel dat zij zodanig ervaring heeft dat het haar toch wel lukt.
Dat dit dus niet voor iedereen opgaat zo :)

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:16

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 09-11-24 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

NikkivanOlst

Re: tips voor de spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:26

Het lijkt simpeler dan het is ;)

Je moet tijdens de jambette zorgen dat je paard voorwaarts blijft. Dat is 1 waar veel mensen al haperen. Mensen willen ook gelijk 2 jambettes achter elkaar waardoor het paard niet leert eerst zijn achterhand mee te nemen :) De vrouw uit het filmpje heft verschillende paarden op verschillende stadia van het trainen laten zien. Niet elk paard reageert hetzelfde :)

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 09:59

@xTesske: Ik kan het wel vertalen voor je als je wilt. ^^
@0152141488: Volgens mij klopt het aardig wat je zegt. :) Maar voor je gaat lopen en begint met vragen, moet het paard de 'vraag' goed geleerd hebben.. Das het enige wat ik miste, maar die lijkt me ook wel duidelijk genoeg.. ;)
@VisibreTeam: Klopt, ik heb het een paar keer met mijn meisje geprobeerd, met het boek van Nathalie. Maar kwam toch op kleine foutjes uit.. Maar nu snap ik het :j

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 13:08

als je dat zou willen doen zou ik dat heel fijn vinden!

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:18

.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:21

Gelukt! ^^ Ik hoop dat dit helpt voor bij het filmpje. De eerste alinea's zijn wat ze zegt, met daaronder de vertaling.. :D

Die Lektion Spanische Schritt sieght nicht nur schon aus, sonder trainiert auch Korper und Geist. Cannadian Amber, Nathalie Penquitt’s 22 jariger Morgen Horse Stute, geht in einem flussigen Schrittritmuss mit eine hohen und weiten aktion der Vorderbeine gleichmassig voran. So kann der Spanischer schritt nach gelohenem Ubungen aussehen.
Schauen sie sich den Weg dorthin uber viele schwisser Stufen lernens an.

De oefening Spaanse Pas ziet er niet alleen mooi uit, maar het traint ook lichaam en geest. Cannadian Amber, Nathalie Penuitts 22 jarige Morgan Horse merrie, gaat in een vloeiend ritme, met een hoge en brede knieactie, voorwaards. Zo kan de Spaanse pas na veel oefeningen uitzien. Kijk goed naar de voorafgaande weg met veel leermomenten.

Fur die polka, ubt mann zunachst dem Stand des anheben eines Vorderbeines ob beruhung mit der Gerte. Die Touchierhilfe erfogt solange bis das Pferd reagiert.
Dabei gennubt zunachst auch eine geringere Reaction des Vorderbeins als Ginger dich gleich zeigt.

Voor het heven van het been, oefent men de stand van het been dat moet worden opgetilt door aanraking met het zweepje. De touchierhulp blijft aanhouden tot het paard reageert. Daarbij word er steeds beter op de hulp gereageerd met het voorbeen, zoals Ginger ons laat zien.

Damit das Pferd dass touchierte Bein gut heben kann, ist darauf zu achten dass das Gewicht auf das Standbein verlagert wird.

Zodat het paard het aangewezen been goed omhoog kan brengen, is het belangrijk erop te letten dat het gewicht op het andere been is gericht.

Hier lernen Mensch und Pony, bei jeden dritten Schritt anzuhalten. Eins zwei stopp, eins zwei stopp. Der Vortschritt ist schon nach wenigen Training seinhalten deutlich. Was erst ein einiges heben des Vorderbeines war, wird schon bald ein inmerkgeschaft hoher und weiter Schritt.

Hier leren mens en pony, bij iedere derde stap halt te houden. 1, 2 Stop. 1, 2, Stop.. De gang is na enige training duidelijk. Wat eerst alleen het heffen van het voorbeen was, word nu snel een opmerbaar hogere en grotere pas.

Um gutes Timing zu uben, gibt es eine sehr Pferdeschohenden losung. Und zwar dass gegenseitige ubung mit Menschen. Dass hat zwei vorteile. Dass pferd wird nicht durch eines unsicheren des Trainers verwirrt. Und mann spurrt einmal, wie es sich an anderen ende des Schrittes anfurrt.

Om goede timing te oefenen, is er een paardvriendelijke oplossing. Een spiegelende oefening met een persoon. Dat heeft twee voordelen: het paard word niet door een onzekere trainer verward. En men merkt nu, hoe je de hulpen aan de andere zeide aanvoert.

Hier ist der beste moment zu loben. Das bein ist in der aufwärts Bewegung, kurz vor den hoheste Punkt. Gelobt und belohnt wird immer die beste ausfuhrung ein sprechendes Ausbildung standes.

Hier is het beste moment op te belonen. Het been is in een opwaardse beweging, kort voor het hoogste punt. Gecomplimenteert en beloont zorgt altijd voor de beste samenwerking en de hoogste inzet.

Der haflinger ist schon im Ritmuss. Und beginnt sein Vorderbein etwas nach vorne zu strecken und nicht nur an zu heben.
Jetzt wirden zwei Schritten anch einander eingefordert. Dabei sollten mal mit links und mit recht einbegonnen werden. Ubrigens ist auf der Touchierhilfe eine optische Hilfe beworden. Dass Bein musste nicht mehr mit die Gerte beruht weren.

De haflinger begint mooi in het ritme te komen, en begint zijn voorbeen al iets naar voren te strekken, in plaats van het alleen maar op te tillen.
Nu worden twee stappen achter elkaar ingevoerd. Daarbij zal men met links en rechts oefenen. Overigens is ook de touchierhulp een optische hulp geworden. De zweep hoeft het paard niet meer aan te raken.

(http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 7BVCKMMZjI)

Ik hoop dat het jullie helpt :)

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:35

.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:10

Thnx

Anonieempiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:17

Ik hou dit allemaal even bij! Loop ook vast met de spaanse pas :o dus denk dat ik hier heel veel aan zal hebben :D

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:02

Graag gedaan! :D