Ik heb een Zilco Classic tuig voor mijn fjord en dat bevalt me prima. Af en toe alleen maar even soppen en drogen en het blijft er heel netjes uitzien.
Wel heb enkele onderdelen moeten ruilen voor een grotere maat.
Toen ik mijn fjord kreeg was ze bijna 4 en pastte ze prima in de standaard Cob-maat. Maar ze is toch nog wat verder uitgegroeid (niet zozeer dikker, gewoon meer volwassen) en toen werd het schoftje te klein. De kamer werd te smal en zorgde voor drukplekken op haar rug, zelfs met een onderlegger. Heb nu inmiddels een schoftje maat Full en dat ligt een stuk beter (behalve dan dat ze nu nog een onderlegger eronder moet omdat de singel anders niet strak genoeg kan).
Ik ga binnenkort bij van Rijs langs om te informeren naar Ideal tuigen, en als dat het toch niet wordt laat ik de man van Zilco komen om te passen .
Bellarose
Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-12 20:06
Ik heb vandaag mijn wagen uitgezocht, deze is het geworden!! *helemaal blij*
Volgende week zondag wordt ie gebracht
Nu nog het tuigje en dan zijn we compleet
Cowgirl
Geplaatst: 23-02-12 21:10
Ik had toen ook die wagen op het oog. Maar omdat de stoel nog vervangen moest worden(kan op deze echt niet zitten) kwam het wel erg duur uit. Maar verder is het echt een hele mooie wagen.
OT: Ik heb een Imperial Riding tuig van leer. Mooi soepel tuig, alleen dat schoonmaken Wil dus ook heel graag kunsttof en heb Zilco of Arden in mijn hoofd.
Is dat niet een Kool wagen? (en dan bewerkt door kraay en verkocht door kraay daarom kraay ernaast?) Die K zie je altijd op de Kool wagens en die bokstoellen ook vaak.
Wel gaaf hoor!
Ik heb maandag een afspraak om het Ideal Eurotech Kunststof tuig te laten passen in zwart met bruin onderlegd
Ik had pas een 2ehands Arden tuig in m'n handen, maar kende het merk heel niet en had het idee dat de schoftgedeelte er niet bij hoorde.