Zodra het paard zijn gewicht weer verplaatst heeft gaat het hoofd weer neutraal.
Maar ik geef ook de voorkeur van wat druk op het halster omdat dat makkelijker is, en een stuk sneller.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Captain schreef:Ik vraag de spagaat ook vanuit de jambette en verder nooit last gehad van paarden die dan niet snapten dat ze met de spaanse pas hun benen wel mee moesten nemen.
VisibreTeam schreef:@kiekeb0oee
Ik heb al verschillende lesklanten gehad die de spagaat van voren hadden aangeleerd via de jambette, die paarden waren HEEL moeilijk in de spaanse pas te zetten omdat ze telkens dachten de spagaat te moeten doen. Dus heb ik vaak eerst de spagaat op en ander commando moeten zetten voor we door konden met de spaanse pasHet is te verwarrend, want voor de spaanse pas vraag je jambettes van de voorkant, en als je dat met de spagaat doet en hij kent de spagaat al... Dan gaat hij de achterhand vergeten. Daarom ben ik al 3 jaar bezig met Silke en de spaanse pas, ik had het fout gedaan door eerst de spagaat van de voorkant te vragen, nu loopt ze de spaanse pas nog half in de spagaat en valt bijna om