Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
[***] schreef:Daar ga ik ook van uit
Maar jammer genoeg zijn er vooral kinderen met VD bezig, en het is natuurlijk veel leuker om dan les te krijgen van een leeftijdsgenootje in plaats van zo'n doodsaaie volwasseneOf van vriendinnetjes die het met hun eigen pony ook doen en dus heel goed zijn ..
VisibreTeam schreef:Laten we het dan een draai geven, wat vinden JULLIE vereisten voordat iemand 'goed genoeg is' om les te geven?
Elin_ schreef:MAAR moet wel zeggen dat ik VD lessen belachelijk duur aangeboden zie worden![]()
Zelfs een uur dresuurles van gediplomeerd amazone is soms nog goedkoper!
immers is het voor mij als erbij (terwijl ik dresuur toch echt als hoofdzaak heb)
[***] schreef:Goh, wat zijn de vereisten ...
Voor mij zou het iemand zijn die de tijd neemt om mij en de pony wat te leren kennen. Eens kijkt wat wij doen en dan tips geeft hoe het beter kan, die zelf eens wat met de pony probeert om te zien hoe die reageert. Maar alles met mate. De les die ik gehad heb was niet helemaal slecht (zijn ook goede dingen uit voortgekomen hoor) maar ging voor mijn gevoel te snel & te veel .. De pony zou het allemaal wel leuk vinden en kunnen .. Maar toen ik de dag daarna een hap in mijn hand kreeg omdat ik z'n been wilde vastnemen om iets te doen wist ik wel dat hij daar nog niet klaar voor was (tijdens de les werd er naar het compliment toe gewerkt .. ik wist amper hoe ik een clicker moest vasthouden maar alles moest wel tegelijk). Dus ja, tijdens de les zelf vond ik het al niet helemaal super gaan (heb dat volgens mij ook wel aangegeven, maar pony zou het allemaal best wel kunnen en ik moest gewoon nog wat handigheid krijgen) en achteraf had ik helemaal zoiets van: neen, laat maar ...
Ik heb liever iemand die, zeker in het begin, een halve les bezig is met basis grondwerk (want dat kan je ook als kunstjes zien .. 1 van mijn pony's favoriete dingen is achteruit naar je toe lopen als je achter hem staat) en dan nog wat kleine dingetjes, dan iemand die eens naar je pony kijkt en besluit dat de buiging er die les wel al uit te halen valt ... Kan allemaal best wel zo zijn, maar daar moeten beide partijen (dus zowel pony als ik) klaar voor zijn, en ik ben niet snel klaar voor zo'n dingen
Vooral omdat ik degene ben die er achteraf mee zit .. de lesgever gaat weer naar huis en that's it ... dus ik wil dan 100% zeker zijn van wat we gaan doen ...