Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
suikermeisje schreef:Lanouska
jou pony is vrij stevig en die kar weegt hooguit 250kg. Dus samen met groom erop trekt die hooguit zijn eigen gewicht.
Dit is dan niet eens op heuvelachtig terrein.
En ik denk dat je wedstrijden toch anders moet zien dan over straat kachelen recreatief.
lanouska schreef:suikermeisje schreef:Lanouska
jou pony is vrij stevig en die kar weegt hooguit 250kg. Dus samen met groom erop trekt die hooguit zijn eigen gewicht.
En ik denk dat je wedstrijden toch anders moet zien dan over straat kachelen recreatief.
die kar weegt ECHT geen 250 kilo die weegt 150 kilo
en ik denk dat als je naar het te trekken gewicht gaat kijken de staffel die er gegeven is niet klopt want het lijkt mij wat overdreven dat een pony van 400 kilo op het asfalt 1200 kilo mag trekken. dus zal je dat proef ondervindelijk moeten uitvinden wat je pony wel en niet kan trekken
lanouska schreef:suikermeisje schreef:Lanouska
die kar weegt ECHT geen 250 kilo die weegt 150 kilo
en ik denk dat als je naar het te trekken gewicht gaat kijken de staffel die er gegeven is niet klopt want het lijkt mij wat overdreven dat een pony van 400 kilo op het asfalt 1200 kilo mag trekken. dus zal je dat proef ondervindelijk moeten uitvinden wat je pony wel en niet kan trekken
Aprella schreef:Ik heb dit topic ook even door gelezen aangezien ik ook graag zou gaan mennen in de toekomst (als mijn pony wordt goedgekeurd). Mennen voor mij is wat gaan rond hobbelen door het dorp. Natuurlijk wil ik eerst lessen volgen (als ik dier ergens in mijn omgeving kan vinden, ten minste) en dan een kar en tuig kopen als het nog steeds leuk is. Nu heb ik gelezen dat je geen wagen onder de 1000 euro moet kopen? Dat vind ik wel erg duur... dat is bijna evenveel geld als mijn nieuwe pony...
Nu kan ik niet gaan mennen in een bos (geen men paden), en zal dus altijd op de straat moeten mennen (inclusief een héél drukke straat waar vrachtwagens, bussen en tractors overrijden) en ergens ben ik bang wat er zou kunnen gebeuren als ponylief erg schrikt en op hol slaagt, ik ben namelijk niet de enigste op de straat en of een verzekering de schade dat mijn paard aanrichtig dekt, of ik een aparte verzekering moet.
suikermeisje schreef:Mijn pony loopt marathons en heeft een mega goede conditie, maar goed als jullie de richtlijnen aanhouden prima. Maar geloof er zelf niet in, en heb al heel wat paarden uit de utrechtse heuvelrug zien komen die helemaal kapot zijn gereden door het bos, op de gewone paden, omdat ze veelste zwaar moesten trekken.