Veulen inderdaad poetsen, leren meelopen aan halster en voetje geven als basisdingen. Let ook daarmee op dat je niet te veel tegelijk doet. Mijn ukkie vindt poetsen fantastisch dus dat valt niet meer onder ''leren'', die mag ik toch overal al aanraken

Daarnaast pak ik dus vaak iets mee, maar ook niet elke dag! Dan is het ofwel aan het halster meelopen, of voetje geven, of..... Momenteel smeer ik dagelijks met koelgel dus hoeft hij even niks anders te leren, hij is al zó braaf...
Dus niet op 1 dag meerdere nieuwe dingen gaan doen, dat wordt te veel.
Maar je kunt best wat dagelijkse dingen doen hoor! Weet niet of je een groot erf hebt, maar toen ik mn pony als veulen had stond ik op een enorme stal en wandelde ik gewoon het erf over. Was altijd wel iets spannends te beleven! Ene dag spetterden we door de plassen en de andere dag gingen we door een nauwe gang, en de dag daarna keken we in de bak bij de trainende paarden

Oefenen met trailerladen kan ook prima! Hoe meer je ze laat ervaren, hoe makkelijker ze worden. Mn pony was met 2,5 een ei, daar kon je echt alles mee doen en hij was compleet bomproof. (overigens was dat een hengst en gedroeg ie zich keurig! Als je maar consequent blijft kun je prima met een veulen in de weer hoor!) Enige is dus dat het spelenderwijs moet gaan

Houd altijd in de gaten hoe je veulen er mentaal aan toe is, ze kunnen niet veel verwerken op die leeftijd. Zorg ook dat ze tijd heeft om weer tot rust te komen. Heb je dus de ene dag bijv een stukje gewandeld, doe dan de volgende dag even niets, behalve evt een beetje kroelen of poetsen. Niet elke dag iets van haar vragen zeg maar.
Grondwerk etc zou ik nog even mee wachten. Dat is fysiek en mentaal een te grote belasting. Wat je wel kunt doen is haar zo nu en dan in de bak zetten en simpele oefeningen doen. Dus wijken voor druk, pasje achteruit, stukje meelopen zonder halstertouw... Basic dingetjes

Niet te gek en beloon voor elke poging in de goede richting, maar het is een prima basisopvoeding waar je weer profijt van hebt als ze ouder en groter is.

En vooral lekker paard laten zijn en lekker laten spelen met vriendjes