Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nista_RX schreef:Hmmm, ligt er aan in welke situatie het zich afspeelt!
Sommige mensen beginnen met het steigeren op commando, en hebben totaal géén basis, dan vind ik het idd gevaarlijk worden
Ook de houding van het paard speelt een grote rol, het is niet alleen voor de show, het gaat ook om het paard!
Verder ook het commando... heb je het goed aangeleerd?
Ik stem nergens op, het heeft zo allerlei kanten
Nista_EH schreef:Helemaal met Nikki & de rest eens. Je kunt nog wel zo goed zorgen dat je paard het niet 'tegen' je gaat gebruiken, dus basis en beheersing van vrijheidsdressuur algemeen is wel vereist, maar er word overheen gekeken dat je paard soms erg slecht neerkomt, zijn rug hol maakt, koppie te ver in de lucht etc. En dat is ook een súper belangrijk punt. Ik stem ook voor niets; als je genoeg ervaring hebt met het vrijheidsdressuur, en je weet hoe je de houding van je paard positief kunt beinvloeden, dan is het geweldig om zo met je paard te werken. Lukt dit nog niet, dan gewoon niet aan beginnen, eerst meer informatie opdoen!
VisibreTeam schreef:Telpeva,
Het steigeren in de VD hoort ook gewoon vanuit verzameling en balans te worden getraind, er hoort ook een HELE weg aan vooraf te gaanHeel veel mensen denken: LEUK STEIGEREN!
maar het is belangrijk dat een paard het goed uitvoert en zijn lichaam weet te gebruiken... Waardoor het eigenlijk véél moeilijker is om het goed uit te voeren dan om het aan te leren