[AR] Mentuig aanschaffen 2de hands, help? 1e keer!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 02:21

Barendshoeve schreef:
Hier nog even een tip.

Als je gaat mennen op de openbare weg en je hebt geen koetsiersbewijs en je mocht betrokken
raken bij een ongeval dan dekken de meeste (lees alle) verzekeraars de kosten niet. En ben je
zelf aansprakelijk. En dit kan om zeer hoge bedragen gaan.

Sorry maar da's púre b*llsh*t!

Als jij gewoon een goede WA verzekering hebt is er niets aan 't handje!
Dit praatje wordt wel vaker opgehangen, om het koetsiersbewijs (en de daarmee verbonden verzekering) te promoten, maar het is écht pure onzin. Sterker nog; een groot deel van de schade die dan wordt veroorzaakt wordt dan alsnog meestal via de reguliere WA verzekering aangevraagd uitgekeerd, er zijn maar weinig menners die dan gebruik maken van de verzekering die bij het koetsiersbewijs hoort. Je WA verzekering vergoed in principe gewoon de schade. Die extra verzekering die bij het koetsiersbewijs zit is erg leuk, maar zéker niet noodzakelijk om schade te dekken!

Batlow

Re: Mentuig aanschaffen 2de hands, help? 1e keer!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 08:49

Wij hebben een goede WA verzekering, papa heeft dat allemaal geregeld. (Eigenlijk was het alleen navragen bij de aanschaf van mijn pony) en hij viel eronder

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:07

JoyCiej007 schreef:
Barendshoeve schreef:
Hier nog even een tip.

Als je gaat mennen op de openbare weg en je hebt geen koetsiersbewijs en je mocht betrokken
raken bij een ongeval dan dekken de meeste (lees alle) verzekeraars de kosten niet. En ben je
zelf aansprakelijk. En dit kan om zeer hoge bedragen gaan.

Sorry maar da's púre b*llsh*t!

Als jij gewoon een goede WA verzekering hebt is er niets aan 't handje!
Dit praatje wordt wel vaker opgehangen, om het koetsiersbewijs (en de daarmee verbonden verzekering) te promoten, maar het is écht pure onzin. Sterker nog; een groot deel van de schade die dan wordt veroorzaakt wordt dan alsnog meestal via de reguliere WA verzekering aangevraagd uitgekeerd, er zijn maar weinig menners die dan gebruik maken van de verzekering die bij het koetsiersbewijs hoort. Je WA verzekering vergoed in principe gewoon de schade. Die extra verzekering die bij het koetsiersbewijs zit is erg leuk, maar zéker niet noodzakelijk om schade te dekken!

Ik vroeg me ook al af; klopt dat wel ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:01

ik ben ook gewoon verzekerd mocht er iets gebeuren, zelfs als ik in belgie/duitsland rij en schade maak.ik heb het wel na gevraagd en hun hebben alles genoteerd,zou er iets gebeuren ze kunnen aantonen dat ik daar ook voor verzekerd ben.dus gewoon door geven bij jou verzekering

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 07:21

Je komt uit Breda, zie ik. Op stal Sintels kan je prima menles krijgen. Ze kunnen je vast verder helpen.
http://www.sintels.nl/