Citaat:Ik ben namelijk benieuwd of je ook kan longeren met een bitloos hoofdstel, net als je kan rijden en longeren met (bit)hoofdstel. Aangezien ik hem soms nog wel eens met een bijzetje longeer
Daar is de kaptoom dus voor....
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Ik ben namelijk benieuwd of je ook kan longeren met een bitloos hoofdstel, net als je kan rijden en longeren met (bit)hoofdstel. Aangezien ik hem soms nog wel eens met een bijzetje longeer
EllaBellaah schreef:Dat heb ik dus inderdaad ook, paard is nogal angstig en ik wil het voor hem zo ontspannen mogelijk maken. Als het bitloos kan, waarom dan niet? Mag ik vragen met welk hoofdstel je werkt, heb je een foto?
EllaBellaah schreef:Wat vinden jullie van die neusriemen met gevlochten touw? Werkt dat anders ten opzichte van een gewone leren neusriem? Ik vind zulke namelijk erg gaaf maar betwijfel of die ook sterk genoeg zijn...
Deze bijvoorbeeld vind ik heel gaaf
<knip>
Maar deze ook
Waratje schreef:bij je tweede plaatje klopte de tag niet, dus even gecorrigeerd.
Enne, leer kan ook best kapot, hoor. Ik denk dat als een paard gaat hangen het leer eerder stuk gaat dan het touw.
EllaBellaah schreef:Ja dat vind ik dus een erg lastige vraag, op de grond aan de hand kán hij behoorlijk pittig zijn maar over het algemeen is hij erg braaf. Ik heb nog niet op hem gereden omdat ik nog bezig ben met het beleren op de grond dus ik kan daar weinig over zeggen of hij een scherpe neusriem nodig heeft of niet.
EllaBellaah schreef:Waratje: Ferro is nu 3.5 en ik ben bezig met veel grondwerk en hier hoort in mijn ogen óók wennen aan een hoofdstel bij. In het voorjaar wil ik hem gaan inrijden dus ik wil de winter nu gebruiken voor longeren, vrijspringen, evt wandelen buiten als hij mak genoeg wordt.