[AR] Recreatiewagen mini, waar te koop?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Re: Recreatiewagen mini, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:54

SMP --> AR

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:22

sorry niks gezegt,zie het nu ook niet meer staan.maar geloof dat die inderdaad nog geen 50kg waren
nadita schreef:
keona schreef:
op de site staat het gewicht er bij even op de site kijken dan vind je alle info

Kon het gewicht er op de site niet bij vinden, vandaar dat ik MelanieB er naar vroeg...

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 11:13

@ Keona: ik heb hen gemaild, de Cavalettie sulky weegt ongeveer 45 kilo.
Dus dat is een mooi gewicht.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:45

Cavaletti is inderdaad een fijne sulky.. Daar zijn wij mee begonnen maar zijn ondertussen overgestapt naar de Pirouette, deze biedt net iets meer comfort en wij ging eigenlijk bijna nooit met 2 tegelijk op de sulky..
De pirouette is wel iets zwaarder dan de cavaletti.. scheelt niet heel veel denk ik maar wel iets..
Voor het beeld hier twee foto's van onze NMPRS hengst van 86cm voor de sulky Pirouette:
Afbeelding

Wij hebben daarnaast ook nog een vierwielig recreatie wagentje, die oogt erg groot in vergelijking met de sulky achter een minipaardje maar qua gewicht kan het prima zolang je er niet met zn 4en op gaat zitten..
Wel lastig te vinden, mooie kleine 4wielers voor een leuk prijs, maar ze zijn er wel.. Goed MP in de gaten houden.

Het is net wat je zelf prettiger vind.. een 4wieler of een sulky.. :) Ik weet niet of je nog plannen hebt om shows te gaan rijden met Magic, in dat geval worden naast de Jerald Carts (amerikaanse sulky's) alleen sulky's met "bakje" eronder geaccepteerd. Dus zowel de cavaletti als de pirouette mag dan maar een 4wieler niet... :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:03

Gewicht heeft vrij weinig te maken met het zwaar trekken enzo hoor :)
Maar de wielen doen veel, de ene wagen van 100kg is echt zwaarder te trekken dan een wagen van 150kg, dit omdat bijv de laatste makkelijker rolt/blijft rollen.

Maar de sulky cavalettie is voor elke pony goed te trekken. :j

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 13:02

Ik ga alles in overweging nemen en kijken wat het beste is voor Magic.

Vierwielig heeft mijn voorkeur, maar is weer zwaarder en duurder.
BV sulky Cavaletti is lichter en er kunnen ook 2 personen op zitten.

Iedereen iig bedankt voor alle tips en adviezen. Deze ga ik zeker meenemen in mijn uiteindelijke beslissing wat voor wagentje te kopen.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:09

Komt vast wel goed! :j
Ik weet niet of er sulky eigenaren bij jou in de buurt zitten maar anders kun je misschien eens wat verschillende dingen uitproberen om te kijken wat je fijn vind? :)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 13:11

Maydine schreef:
Komt vast wel goed! :j
Ik weet niet of er sulky eigenaren bij jou in de buurt zitten maar anders kun je misschien eens wat verschillende dingen uitproberen om te kijken wat je fijn vind? :)

Nee, helaas niets in de buurt. Ik woon nogal in een uithoek van NL :')

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:21

Haha oke, daarom ben ik verhuist uit het "grunneger laand" naar de achterhoek.. ;)
In Drenthe zitten wel een hoop mini eigenaren met sulky's.. :)

Tessabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:32

Wij hebben ook een shet op stal die graag voor de wagen loopt, maar helaas is het wagentje (4-wieler) waar wij haar voor hadden er niet meer. Wel eens nagedacht over de aanschaf van zo'n sulky (voor 2 personen), maar wat ik me eigenlijk afvraag ... heb ooit eens gehoord dat er een soort vuistregel bestaat voor wat een paard/pony trekken mag ... gewicht x .... = max te trekken gewicht ... of zoiets dergelijks. Weet iemand hoe dit zit? Het is een kleine shet (tussen de 80 en 90 cm, weet het niet precies), dus wat zal die wegen? Tussen de 150 en 200 kg? Probeer uit te vinden wat verantwoord zou zijn.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:34

ze zeggen op verharde wegen 3 x zijn eigen gewicht,op bospaden en gras 2 x zijn eigen gewicht,en op zand en berg achtig gebied 1 x zijn eigen gewicht

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 13:42

Tessabo schreef:
Wij hebben ook een shet op stal die graag voor de wagen loopt, maar helaas is het wagentje (4-wieler) waar wij haar voor hadden er niet meer. Wel eens nagedacht over de aanschaf van zo'n sulky (voor 2 personen), maar wat ik me eigenlijk afvraag ... heb ooit eens gehoord dat er een soort vuistregel bestaat voor wat een paard/pony trekken mag ... gewicht x .... = max te trekken gewicht ... of zoiets dergelijks. Weet iemand hoe dit zit? Het is een kleine shet (tussen de 80 en 90 cm, weet het niet precies), dus wat zal die wegen? Tussen de 150 en 200 kg? Probeer uit te vinden wat verantwoord zou zijn.

Hoe zit het dan met een miniature horse? Neem aan dat tussen het maximaal te trekken gewicht van een miniature en een minishet wel verschil zit? Ook al hebben ze dezelfde stokmaat?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:17

deze zullen misschien zelfde schofthoogte hebben,maar ze wegen meestal niet het zelfde.een miniatuur paardje is veel luxer en fijner gebouwd.
nadita schreef:
Tessabo schreef:

Hoe zit het dan met een miniature horse? Neem aan dat tussen het maximaal te trekken gewicht van een miniature en een minishet wel verschil zit? Ook al hebben ze dezelfde stokmaat?

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 14:37

@ Keona: dat is ook wat ik bedoel. Ook al hebben ze dezelfde stokmaat, een miniature zal in mijn ogen altijd minder sterk zijn dan een NMPRS. Maar mss valt het ook wel mee, het gaat hier om trekkracht niet om draagkracht.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:39

nadita schreef:
Ik vond deze bij Agradi, een tweewielig wagentje met bankje, 50 kilo.
Weet alleen niet of hij klein genoeg is voor mijn mini. Staat bij voor shetlander of pony. Das natuurlijk een breed begrip.

Afbeelding

deze wagen heb ik ook voor onze mini van 78 cm. Dit kan hij prima trekken met twee personen (over het asfalt) als ik in de rijbak rij dan zit er een persoon op.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:15

Nadita, een sulky kan ook jou amha wel aan. Kijk eens naar Amerikaanse amha shows, word ook veel gemend, met eenpersoons sulky's, de zogenaamde jerald carts.

Heb je niet een foto van je amha?

Een sulky zoals cavalettie, of vooral HCA (weegt maar 25kg), kan ook die van jou wel trekken. :j
Het is dat ik mn sulky nu te koop heb en ik dus niet ff mee wil rijden, anders had je mogen proberen.
Ik krijg wel binnenkort mn hca en dan ben je welkom om met mijn nmprs uit te proberen. Of een andere bokker mag je vast wel uitproberen :j

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 10:27

MelanieB schreef:
Nadita, een sulky kan ook jou amha wel aan. Kijk eens naar Amerikaanse amha shows, word ook veel gemend, met eenpersoons sulky's, de zogenaamde jerald carts.

Heb je niet een foto van je amha?

Een sulky zoals cavalettie, of vooral HCA (weegt maar 25kg), kan ook die van jou wel trekken. :j
Het is dat ik mn sulky nu te koop heb en ik dus niet ff mee wil rijden, anders had je mogen proberen.
Ik krijg wel binnenkort mn hca en dan ben je welkom om met mijn nmprs uit te proberen. Of een andere bokker mag je vast wel uitproberen :j

Afbeelding
Magic is ongeveer 85 cm. Kan iets kleiner zijn. Maar zoals wij normaal onze paarden meten, is hij 85 cm.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:01

Dat is toch zo'n jerald cart? Waarom niet zo een? :)
Of HCA. :j

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 11:05

MelanieB schreef:
Dat is toch zo'n jerald cart? Waarom niet zo een? :)
Of HCA. :j

Vind zo'n karretje met bakje niet mooi. :o
Ws wordt het een Cavalettie sulky.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:08

Kan je zo'n bakje er niet afhalen van die carts? kun je toch net als bij een hca zitten zegmaar?

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:16

Ja het bakje van een Jerald Cart kun je er af halen en dan krijg je inderdaad een beetje het hca idee.. :)
Afbeelding

@MelanieB: En waarom niet zo een? Omdat je die Jerald carts niet onder de 1750 euro tweede hands hebt.. Daar kan je ook een heeeeeeele mooie marathonwagen of sulky voor kopen.. :P

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:18

Ja, tuurlijk kan dat, maar de meeste amha's kunnen geen mooie marathonwagen alleen trekken :))
Maargoed, mocht ze willen showen is zo'n jerald wel wat toch.. :))

Maar ik zou zelf voor een hca gaan. Maar met sulky cavaletti (of pirouette zou ik eerder voor gaan maar voor dat geld kun je net zo goed hca kopen) kom je ook wel uit de voeten.