[AR] Onze eerste AR-ITP

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Re: Onze eerste AR-ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:56

Maak een lus van het overschot en doe je arm erdoor. Pas op dat het niet voor je voeten valt en je erover gaat srtuikelen, want dat kan ongelukken geven, schrik reacties etc.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:57

Een lus en je arm erdoor? Zo dat wanneer pony schrikt haar arm er af getrokken wordt :') ?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:02

Weetje wat goed functioneerd als lange teugel en is vrij goedkoop om in het begin uit te proberen?
Gewoon een simpele slofteugel.

Verder vind ik het er leuk uitzien! Succes!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:04

Een echte all-rounder! 8-)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:33

ZusJacobs schreef:
Een lus en je arm erdoor? Zo dat wanneer pony schrikt haar arm er af getrokken wordt :') ?

Je kunt het ook overdrijven; ze houdt de lijnen toch vast met haar handen? Ze kan snel genoeg haar arm eruit halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:03

Thanks ijssnuiver & amigo! :D :D

Ik ga nog eens zien, als je er blijkbaar een stuk dichter op moet lopen en wat schuin bij de achterhand zeg maar dan zijn mijn gewone lange teugels misschien ook lang genoeg .. Die heb ik ook nog niet geprobeerd als lange teugel dus als die dezelfde toer op gaan als de lange lijnen (veel te lang dus) dan komt het misschien nog goed :Y) :))

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:07

die Cobe kan ook werkelijk alles he 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:09

Alles een beetje, maar niks echt goed :Y) :+ :))

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:11

Sandrina schreef:
Maak een lus van het overschot en doe je arm erdoor. Pas op dat het niet voor je voeten valt en je erover gaat srtuikelen, want dat kan ongelukken geven, schrik reacties etc.

:x

Zou ik zeker niet doen............. :n
En snel je armen er uit halen wanneer 't paard schrikt? man dat gaat zo snel dat je het mist als je met je ogen knippert....

Slofteugel wordt er idd veel voor gebruikt. Ik weet igg dat dat past voor shetten en kleine pony's, maar of het ook voor dit formaat pony past weet ik zo niet; je kan het altijd proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:42

Haha, geen schrik hoor, ben niet van plan het op die manier te doen :Y)
Vrees dat een slof ook wat krap gaat worden :j En ik heb er niet eens 1 :+ Dus ik probeer het eerst wel op wat andere manieren :Y)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 23:00

Slof gaat idd. krap worden, kun je beter pony leidsels proberen (zijn lang genoeg voor mijn pony hier thuis van 140 cm).

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:23

Slof is wel een goeie tip. Deze was voor mijn pony van 1.52m precies lang genoeg. Toen ik echer toch voor het mennen ging heb ik leidsels gekocht. Dat is toch echt de beste optie.

Ik vind dit een fijn beeld geven. Het hoofdstel herkende ik. Ga je straks ook bitloos mennen met je paard of gaat er dan een bit in? In geval 2 zou ik er nu ook al een bit in gaan doen. Verder is de aanbeveling natuurlijk om met bit te gaan mennen. Je hebt toch iets meer controle dan bitloos. De ruiter ontbreekt met mennen en dus ook de ruiterhulpen. De menhulpen zijn stem, zweep, leidsels en bit. Dat is niet zo gek veel en mijn tip is dan ook om ze allemaal te gebruiken ;)
Ook lees ik dat je les gaat nemen, zo te lezen ben je goed bezig en al met al vind ik het een heel fijn beeld geven op de foto´s!
Succes en houd ons regelmatig op de hoogte van je vorderingen, we zijn beniewd!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:38

Ik ben het niet met je eens Suzan Bobar, dit paard is nml bitloos gewend.

Daarnaast vind ik dat een paard/pony gewoon scherp aan de hulpen moet zijn.. hij moet eigenlijjk op stemhulp al stilstaan!
Dan hoef je dus niet aan het bit te zitten.. en daarnaast, als ie op hol gaat, bit of geen bit, rem of geen rem, dan ga je gewoon aan de kletter hoor.. Een neus is heel erg gevoelig, dus het kan net zo goed zijn dat t paard met druk op de neus in 1 keer stilstaat. Er zijn speciale bitloze menhoofdstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 00:55

Zo, ik kom ook nog eens aan :+ :))
Morgen ga ik eens zien waar ik sta als ik mijn lange teugels gebruik en dan daarmee wat proberen te werken in de piste en misschien nog een rondje buiten :Y) In de toekomst komt er ook wel echt materiaal hoor :j maar ben nog even zoekende en afwachtende of het dit echt wel is ;)

Mbt bitloos of bit .. in mijn eerste post staat een topic, daar staat al een stuk uitleg over, ook met foto's .. Ik weet het namelijk momenteel nog niet. Ik wil eventueel wel met bit omdat het zo hoort zeg maar, maar ik weet niet of mijn pony wel een bit in kan ... Maar meer uitleg daarover staat in het topic, en ik ga ook nog eens een tandarts laten komen voor advies ;)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 01:15

hihi, ik vind die :D foto echt ge-wel-dig!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 01:39

:D Zijn handelsmerk hé ... Daar heeft hij altijd tijd voor & zin in :Y) :))

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 01:51

Cool dit :D Hij heeft talent Sabine :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 02:26

Pony heeft vele talenten, moet het er alleen op de 1 of andere manier zien uit te halen :Y) :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:40

Dat zie je denk ik verkeerd... het heeft lang geduurd voordat hij jou ervan wist te doordringen dat hij dit wilde doen 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:05

_O- Ja, klopt wel, weet ik veel wat hij allemaal graag wil doen ^) :))

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:08

Leer die pony dan ook een keer lezen :roll: :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:09

Juist :')
Hij heeft zich nog net niet vrijwillig voor een wagen geparkeerd, dus ik denk dat je al een straffe moet zijn om dat gelezen te krijgen :Y) :P

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:28

[***] schreef:
Zo, ik kom ook nog eens aan :+ :))
Morgen ga ik eens zien waar ik sta als ik mijn lange teugels gebruik en dan daarmee wat proberen te werken in de piste en misschien nog een rondje buiten :Y) In de toekomst komt er ook wel echt materiaal hoor :j maar ben nog even zoekende en afwachtende of het dit echt wel is ;)

Mbt bitloos of bit .. in mijn eerste post staat een topic, daar staat al een stuk uitleg over, ook met foto's .. Ik weet het namelijk momenteel nog niet. Ik wil eventueel wel met bit omdat het zo hoort zeg maar, maar ik weet niet of mijn pony wel een bit in kan ... Maar meer uitleg daarover staat in het topic, en ik ga ook nog eens een tandarts laten komen voor advies ;)

Ik ken de uitleg :)

Nogmaals zeg ik hierbij: proberen proberen proberen. Leen bitten desnoods.. wel die hem passen dan, en ga het dan proberen. Pleaase geen gebroken trensen erin, je kunt er trouwens wel een Myler indoen ;)

Zoiets : http://www.yourhorse.co.uk/upload/4474/ ... naffle.jpg