Iris82 schreef:Zet een stuk wei af zodat je een mooie cirkel hebt en gooi m er los in.
Ga eens kijken wat jouw lichaamshouding met hem doet. Wat heb je nodig om m te laten stappen, draven, galopperen? Hoe kun je m om laten draaien? Wat moet je doen om m een langzamere gang te laten gaan? Als je die antwoorden gevonden hebt, hoef je er maar een touwtje aan te klikken en je kunt longeren.
Dat ga ik doen, kijken of hij dan wat beter naar me luisterd. Moet ik dan ook een chambrière (longeerzweep) gebruiken, of beter van niet?
Momenteel heb ik verschillende stem signalen: "au pas" (stappen) "Ho" (stop) en "doucement" (rustig) en "avance" (schiet op!) Ik woon in frankrijk, franspaard, franse signalen.
Plus nog een paar anderen maar die hebben niets met longeren te maken.
Ik wandel ook met hem, doe ook schriktraining en andere dingen. Van schrik training wordt hij heel nerveus, dus ik doe het niet te vaak (want anders begint hij al te stressen als ik alleen maar in zijn wei kom) en wandelen is vooral voor mij te zwaar om elke dag te doen (er is hier geen horizontaal stuk pad te vinden, wel iets van 30° omhoog of omlaag.
En volgensmij vind hij longeren wel leuk, want zodra ik hem terug naar zijn wei heb gebracht volgt hij me in de wei in galop tot hij bij het hek komt (wat hij bij wandelen of schriktraining niet doet!)