Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lennylenny schreef:Bedankt voor de reacties! Het is fijn om eens even iets van een ander te horen. Zoals ik al schreef, met rijden kan ze hartstikke braaf zijn, ik gebruik geen hulpteugels, heb een goed zadel en gebruik een dubbelgebroken trensje. Ze geeft netjes na, maar ze is nog niet constant in de aanleuning, geeft niet want we zijn net begonnen. Dat het brave ineens omslaat begrijp ik gewoon niet zo goed, als ze omdraait en zich tegen de wand opgooit komt ze daar natuurlijk niet zomaar mee weg. Ik rij dan een volte, ga terug naar stap en doe het opnieuw. Ik probeer altijd rustig te blijven ( moeilijk soms ) maar uiteindelijk is ze wel weer braaf, beloon ik haar uitbundig en stap af. Ze doet het overigens alleen bij de uitgang van de bak.
lennylenny schreef:Ik denk dat ze wel een beetje vertrouwen in me heeft, maar er zit gewoon een probleem in het leiderschap denk ik. Terwijl ze aan de hand wel netjes meeloopt en ze doet wat ik vraag. Gister heb ik rondjes met haar gelopen in de cirkel, en ze twijfelt maar loopt met me mee. Zodra ze los is en ik doe niks blijft ze staan, zodra ik vraag om voorwaarts gaat ze heel even goed, en draait dan om. Ik heb er hulp bij maar zelfs met zn tweeen doet ze het, een ander paard volgen heb ik ook geprobeerd.
lennylenny schreef:En ze draait echt om, eerst loopt ze achteruit, dan draait ze om, maar ze draait juist van me weg, vervolgens probeert ze over het hek heen te springen, ( gek paard )
Ik heb haar nu zo ver dat ze braaf om me heen stapt en draaft aan een halster met lange lijn, waar ik al heel blij mee ben.
LBLGypsyCobs schreef:De paarden die hierboven worden beschreven zijn dus duidelijk onzeker en worden door de manier waarop ze dit uiten, als dominant gezien.
Het ergste wat je in mijn ogen met zo'n paard kan doen is een join-up, daarmee beschadig je zoveel vertrouwen.