[AR] digitale startpas

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: digitale startpas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:19

De nieuwe staat er wel op :)
Mennen en dan staart er ergens over de nieuwe statrpas, dan kan je doorklikken naar een speciale startpas pagina en dan staan daar de nieuwe tarievenlijsten waar ook bovenstaande tarieven uitgekopieerd zijn ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:23

http://knhs.nl/news.asp?pCatID=19011&Ca ... le=11&men=

even wat zoek werk, maar heb het ook gevonden.

En dan bij tarieven 2012.

Enkelspan is duidelijk, dat is voor dressuur, vaardigheid en smw.
Dubbelspan moet je zo te lezen dus voor smw een andere pas hebben. Of zie ik dat niet goed.

En dan blijft de vraag hoe je moet inschrijven, niet overal kan dat al digitaal

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:42

Ik heb net contact gehad met de KNHS over meerspannen, voor twee- en vierspan geldt het ook dat je met één startpas dressuur/vaardigheid en SGW kan starten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:46

Dat is fijn, maar je moet wel voor elke pony apart die startpas betalen? dus die 13 nog wat dan per pony in het 4span?

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:47

ja dus uiteindelijk betaal je voor een enkelspan startkaart het zelfde als voor een vierspanstartkaart

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:47

Okee :) dat is fijn voor de 4span starters :)

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:48

ja en voor de tandem en tweespan starters. Alles is al duur genoeg en voor de KNHS maakt het qua kosten niet uit of ze nou een startpas maken voor 1, 2 of 4 pony's.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:02

Romy_tessa schreef:
ja dus uiteindelijk betaal je voor een enkelspan startkaart het zelfde als voor een vierspanstartkaart
Je moet even opnieuw leren rekenen. ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:03

4 x 13 nogwat is iets meer als 45.50. Maar niet ontzettend veel meer dan dat :)

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:05

€9,10

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:08

Vind ik meevallen :)
Wat ik me dan weer ga afvragen is of je als je voor een 4 span een startpas hebt, je met die ponys daarmee ook enkelspan mag starten.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:09

Dat zou te mooi zijn om waar te zijn.
Nu in ieder geval niet.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:11

Dus dan moet je alsnog allemaal "dubbele" startpassen hebben in het geval van Romy_tessa bijvoorbeeld.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:14

Yep, als je ze allemaal in enkelspan, tweespan in wisselende samenstelling en vierspan wilt starten ben je € 333,60 kwijt per jaar.
Dan ben je wel de gelukkige eigenaar van 12 startpassen.
Laatst bijgewerkt door BlackDevils op 28-10-11 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:21

jemug ik hoop niet dat dit voor tessa waar is want dan is de lol er ook al snel af lijkt mij zo.

Bedoelen ze met 4x starten (bij het kleine tariefbundel) 4 start dus als je 2x dressuur en 2x vaardigheid start je al aan de 4x bent of 4 verschillende wedstrijden op 4 verschillende dagen/verenigingen (denk het 1ste maar hoop het laatste)

Ik twijfel of ik nog wel door wil gaan met wedstrijden rijden gezien ik het afgelopen jaar ook maar 2 dagen gestart heb en ik het dan wel erg zonde vind van het geld.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:23

BlackDevils schreef:
Yep, als je ze allemaal in enkelspan, tweespan in wisselende samenstelling en vierspan wilt starten ben je € 333,60 kwijt per jaar.
Dan ben je wel de gelukkige eigenaar van 12 startpassen.

Ja, dat zal een rijk gevoel geven :D (en een lege beurs)
Maar je zou sowieso een behoorlijk bedrag kwijt zijn, dus misschien ben je zo goedkoper uit.

Dat 4 keer starten heb ik nog nergens uitgelegd gezien eigenlijk.
Maar vind het verschil in prijs tussen een beperkte en een gewone startpas dan ook bijna verwaarloosbaar.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:55

Bij het inschrijfformulier om beperkt te kunnen starten staat duidelijk bij * dit geld voor springen, dressuur, endurance en eventing (dus ik ga ervan uit dat er voor mennen helemaal niet zo'n beperkt tarief is)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:01

Tja wij komen als menners altijd ergens achteraan, nog net gevolgd door de aangespannen rijders :7

Heb ook nog een berg startcoupons van mijn overleden paard, nou die kun je ook niet retour doen hoor (zo meelevend die KNHS).

Ook wel weer onhandig dat je geen pas hebt voor en mennen en onder het zadel. Nu moet ik voor Bente alleen dus al twee passen aanvragen (zul je zien dat ik ze ga verwisselen ben een beetje een knurft, pas-technisch gezien :o? ).

Wordt vast weer lekker zootje, eerste paar maanden.
Maar ... moet zeggen, het principe van digitaal inschrijven vind ik echt wel handig hoor :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:04

Ach, al je wedstrijdspullen in een map. En die in zijn geheel meenemen op wedstrijd. Heb je alles bij de hand :)
Ik heb nog wel ergens A4 opberghoesjes met een sluiting erop. Heb zelf mijn paspoorten in die mapjes zitten en die in mijn map met andere papieren. Als ik wedstrijd heb neem ik gewoon paspoort in het hoesje mee. Is hij gelijk beschermd tegen spatwater en andere viezigheid.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:48

Sorry kon inderdaad niet rekenen.
Ik heb twee startkaarten met een enkelspan, een met een tweespan en een met een vierspan, dus heb dan totaal 4 startkaart. Maar inderdaad dan kost het nog genoeg. Maar ben enkelspan gaan starten met de indoor dressuur/vaardigheid omdat ik met vierspan in de Klasse M een minimale baan van 30x60 moet hebben en dan kan ik de hele winter niet starten. Kan wel compenstatie aanvragen bij de KNHS maar vind 20x60 zelf ook niet prettig starten met vierspan. Vond het daarom wel leuk om indoor met twee enkelspannen te starten. Ik vind de kosten nog mee vallen, wordt niet veel meer dan afgelopen jaar.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:51

Nee, zijn er acht, twee keer enkelspan, twee keer tweespan en vierkeer vierspan.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 01:49

Ik kom dus ook een lading terug aan het sturen, jammer zeg.
Al die veranderingen....je moet ze maar bij kunnen benen!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:07

L_Rivaldo schreef:
Ik twijfel of ik nog wel door wil gaan met wedstrijden rijden gezien ik het afgelopen jaar ook maar 2 dagen gestart heb en ik het dan wel erg zonde vind van het geld.

Als dit de reden is waarom je geen wedstrijden zou rijden is het een zwak excuus, wedstrijden rijden is niet goedkoop, het enige waar het duurder voor is is sgmw omdat je daar niet meer dan pakweg 20 per jaar van kunt rijden...

Anke schreef:
Al die veranderingen....je moet ze maar bij kunnen benen!

Ik kan het zelfs bijbenen, de vraag waarom het wordt gedaan?
Ga eens op een maandag in Ermelo kijken, komt een speciale vrachtwagen de postzakken vol coupons afleveren waarbij er ook nog wel eens bij TNT wat mis gaat enz enz..
De verwerking duurt best lang en wees eerlijk die extra mensen die dit moeten doen kunnen zich misschien ergens anders nuttiger maken.
Tel daarbij op dat het allemaal handmatig wordt ingebracht en foutjes worden gemaakt
Dit wordt met de digitale pas toch een heel stuk omlaag gebracht

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:21

Het gekke is dat je voor mennen nog helemaal niet digitaal vraagprogramma kan indienen en ook de uitslagen kunnen niet digitaal. Vraag me werkelijk af of dat straks dan ineens wel zou lukken. Heb in ander topic ook al begrepen dat mensen die nu voor wedstrijden in januari zich met coupons hebben opgegeven, zich opnieuw digitaal zouden moeten aanmelden. Nou, ik vind dat de grootste onzin. Wij hebben 14 januari menwedstrijd, ik weet nu al van de meeste mensen dat ze mee willen doen omdat ik coupons heb. Waarom zou ik dan in vredesnaam nog een keer een aanmelding moeten ontvangen. Of ik nu digitaal wat gegevens krijg of de oude coupons heb, dat maakt toch niets uit dan???

Maar goed, ik heb een hele waslijst aan vragen, die neem ik mee naar de infoavond van 9 november. En dan maar hopen dat ik antwoorden krijg.
Want als je nu belt, weten ze helemaal niets over het mennen.
Ik heb ook al van mensen die het kunnen weten begrepen, dat het systeem het mennen nog helemaal niet aan kan, en dan vooral in de zin van 2 of meerspannen. Systeem snapt het niet dat je met meer paarden tegelijk kunt starten (is echt helemaal gebaseerd voor ohz) Ach ja, mennen bestaat ook nog niet zo lang he?

Dus mochten jullie ook nog vragen hebben, wil ik ze gerust meenemen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:25

Citaat:
Ga eens op een maandag in Ermelo kijken, komt een speciale vrachtwagen de postzakken vol coupons afleveren waarbij er ook nog wel eens bij TNT wat mis gaat enz enz..
De verwerking duurt best lang en wees eerlijk die extra mensen die dit moeten doen kunnen zich misschien ergens anders nuttiger maken.
Tel daarbij op dat het allemaal handmatig wordt ingebracht en foutjes worden gemaakt
Dit wordt met de digitale pas toch een heel stuk omlaag gebracht

Voor een groot deel ben ik het helemaal met je eens. Alleen krijgen de verenigingen nu wel heel veel extra werk en veel meer kosten. We gaan veel meer papier, toner, slijtage van printer hebben. Misschien moeten we ook nog een kopieermachine aanschaffen. Tuurlijk zullen er heel veel voordelen gaan komen, maar het wordt al met al wel duurder. Als je door omstandigheden een tijdje niet kunt starten, kon je nu de coupons gewoon bewaren voor een volgend jaar. Straks vervalt dat gewoon.