Die van mij kijkt altijd boos. Met het meelopen, meedraven aan de hand, ohz als hij moet aandraven of galloperen, kortom bij elke kleine inspanning kijkt hij boos. Toch doet hij heel leuk mee en heb ik niet het idee dat hij het niks aan vind. Ik train in vrijheid, dus hij kan weglopen als hij wil. Heb me ook altijd afgevraagd waarom hij zo vreselijk kwaad kijkt. Die van mij wordt wel steeds happeriger met voer, dus ik moet het voedsel weigeren maar weer eens even herhalen. Vind dit topic wel interessant, dus lees even mee en hoop dat meer mensen hier een verklaring voor kunnen geven.
Heel herkenbaar, rondjes draaien, meedraven, flehmen etc. Bijna alles kijkt hij strontchagrijnig. Terwijl hij het heel leuk vind om te doen en alles op een vriendelijke manier is aangeleerd! Dus ben idd weleens benieuwd, misschien concentratie? Dat de meeste dingen dominante oefeningen zijn kan ik me voorstellen, maar flehmen lijkt me niet bepaald een dominant gebaar.
pippi kijkt ook vaak chaggerijnig maar met steigeren doet ze het al niet meer en met knielen en compliment ook niet het verandert wel bij pippi maar waarom weet ik ook niet precies, ik kan wel merken aan haar dat ze het leuk vind en dat ze gewoon enthousiast meedoet met mij:)
Tmara
Geplaatst: 29-10-11 22:18
Interessant ! Dit ga ik in de gaten houen
Misschien dat door de spanning van bepaalde spieren de oren mee gaan ?
Effects
Geplaatst: 29-10-11 23:59
Laatst heeft er iemand uitgebreid foto's gemaakt van mijn vrijheidsdressuur training en wat ik het meeste zie is dat mijn pony druk geconcentreerd bezig is of vrij vrolijk kijkt. Dat het aan verwarring over leiderschap kan liggen vind ik een interessante gedachte. Misschien heeft het ook wel te maken met hoeveel druk er op het paard is uitgeoefend bij het aanleren van een oefening of negatieve associaties daarmee.