[AR] niet vooruit te branden, tips?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:59

Nou als hij rennend de wei in gaat heeft hij volgens mij geen last van de warmte :+
Onze Snuitje is dekenmodel geschoren en staat gewoon zonder deken buiten en op stal. Maar zijn ook genoeg mensen die wel deken op doen. Is denk ik maar wat je pony aangeeft. Er loopt nu zo'n scheren topic, staan flink wat tips in.
Zou het dan eerlijk gezegd ook niet meer weten :o
Heb je iemand anders die eens kan komen kijken?

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:35

Heel herkenbaar probleem!

Mijn pony is heel sloom. Onder het zadel, aan de langeteugel, maar tijdens het mennen is het op het ergst!
Ik men alleen buiten. Ik stem comando reageert ze goed, dus ze gaat netjes aan draven, maar als ze in draf zit, wilt ze niet harder. Haar draftempo is heel sloom, gelijk aan mijn loop tempo. Ze is wel vrolijk want ze kijkt altijd vrolijk met haar oortjes naar voren rond. Ik ben heel consuqeunt, maar je kan tikken en tikken en meestal draait ze haar oor niet eens. Ja soms gaat ze een paar sprongen in galop, maar niet harder dan looptempo. Echt gewoon geen reactie! Super frutrerend, en ik voel me ook vaak een beetje een mishandelaar :o
Waar het probleem vandaan komt is denk ik het langeteugelen. Didt doe ik heel erg veel, en hier mag ze niet harder draven of galoperen dan mijn looptempo. En hierbij loop ik natuurlijk achter haar. ik denk dat ze daarom op de wagen ook denkt dat ze niet hard mag ( ja zelf niet met zoveel tikken)

Maar hoe los je dit op?

HeleneDas

Re: niet vooruit te branden, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 21:53

Nou ik ben super trots! :d
Vriendin die ohz een paard rijd ging paar dagen geleden met de kar mee & is met de oplossing gekomen!
Geen tik op zn kont maar een zwiep naar de zijkant van zn buik, en lopen dat hij doet! Luisterd weer heerlijk naar mn stem, is lekker vlot. Vandaag alleen geprobeerd, ging ook top! Stalgenoot zag me rijden toen ze over het terrein liep en smste, dat gaat goed he!
Ik ben echt helemaal blij haha!
Vandaag was hij alleen soms beetje onstuurbaar dat hij rechts weg dook, had hij tijd geleden ook last van maar dat is gwn even doorpakken!

HeleneDas

Re: niet vooruit te branden, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 19:21

Pff te vroeg gejuicht, vandaag sloeg echt alles, als ik niet aan het roepen en bijtikken was ging die gwn stappen, en kon er net klein drafje uitkrijgen. Ik had het echt zo gehad en ben even heel boos geworden, maar ho maar dat hij doorliep.
En zodra het terrein in zicht was weer lopen!
Morgen rondje bos...