Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ook heb ik niet al te veel last van onduidelijkheid over de zweephulpen in het span. Ze doen het meeste op stem en ze zijn niet bang voor de zweep. Als ze aangetikt worden weten ze dat vantevoren waardoor ze er niet van hoeven te schrikken (iets wat [***] anders nog wel eens zou kunnen doen).
griebels schreef:Leg me eens iets uit...
Een paard KAN niet recht vooruit kijken door de stand van zijn ogen. Hoeveel belemmert het zicht met oogkleppen? Wat kan hij dan nog zien?
Verder denk ik dat beide partijen wel een kern van waarheid hebben. Met oogkleppen kan het paard niet schrikken van iets wat al voorbij is. Maar wel schrikken van een geluid wat aankomt van achter en hij er niets bij kan zien...

parouscha schreef:Toen heb ik er mee geoefent, en zelfs toen ik aan het mennen was, zag hij niets en kon sturen maar liep hij rechtstreeks de sloot in, omdat hij dus niets zag.
Citaat:Dus ben van mening dat paarden sneller schrikken van een hoofdstel met oogkleppen
) en dus konden wij niet rijden, tot we dus het idee kregen gewoon met het menhoofdstel & halstertouw te rijden, maar het probleem is dus dat ze ons nu dus niet ziet opstijgen en zich telkens rotschrikt en helemaal opzij springt, ook al praten en aaien we de hele tijd tegen haar....