[AR] men trailer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: men trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:35

Marsman = Hati ;)
Die begint bij 4950 :) en geeft over eht algemeen ook nog een leuke inruilprijs voor je oude trailer (als je die hebt)

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:08

keona schreef:
en wat is je budget wat is dat nu voor een vraag van een bedrijf.

Tsja ik vond het ook al wat vreemd.. ;) Maar goed, ik heb een budget gegeven maar blijkbaar was die te laag dan o.i.d., want ik heb niks meer van hem gehoor.

keona schreef:
ombouwen is een afrader.
want je wielen staan niet op de juiste plek waardoor de kogeldruk te hoog word,als je hem ombouwd ik zou het dus niet doen.

Het ombouwen zoals mijn vader en de zeer kundige klussenman in het hoofd hebben, komt volgens mij op hetzelfde neer als hoe de Toeran trailers er uit zien ;) Dan zouden van die trailers de kogeldruk ook te hoog worden?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:10

Dan moet je gewoon heel goed gaan kijken waar het zwaartepunt van de trailer moet komen als hij geladen is :) het is te doen als je handig en technisch bent, maar wel even rekenen en puzzelen.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:33

Evelli schreef:
Dan moet je gewoon heel goed gaan kijken waar het zwaartepunt van de trailer moet komen als hij geladen is :) het is te doen als je handig en technisch bent, maar wel even rekenen en puzzelen.

Dat laat ik mooi aan de vakmannen over ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 15:41

De as is verder naar voor bij een mentrailer dan bij een normale trailer.dus dan moet je het onderstel gaan veranderen.als je kijkt naar de omgebouwde trailers van toeran zie je dat de assen niet veranders zijn deze staan dus gewoon te ver naar achter in vergelijking met een mentrailer.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:44

Afbeelding
Dit is mijn trailer van Hati :) hij is 20cm hoger dan standaard, zit tevens een tussenschot in wat ook extra is.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:32

evelli: hoe bevalt de trailer? en wat voor maat ponys kunnen er maximaal in?
vind het een mooie trailer en lijkt me lekker op de weg liggen.
hoe rijd de trailer met alleen maar ponys erin?(dus zonder wagen erop?) is dan de kogeldruk ook goed?
wat voor auto moet ervoor,weet niet wat de trailer weegt?
sorry voor de vragen,maar het is zo'n mooie trailer :j

Stippies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:34

Ik heb een Hati mentrailer bedoeld voor 1 pony (maar passen wel 2 in ;) :D ).

Afbeelding

Ligt super achter de auto, mijn auto is een Ford Focus Station 1.6 en deze kan het zat doen. Ook wel eens uit nood onze Fiat Punto ervoor gezet (1.4) en dat kon ook best voor een keertje.
Trailer zelf weegt tussen de 400 en 500 kg (weet het niet exact uit mijn hoofd, maar dacht 450 kg), menwagentje weegt 100 kg en pony ongeveer 200 kg.

Mijn trailer is de standaard hoogte 1.60 m. en breedte ook standaard zo'n 1.10 m.
Mijn ponies zijn allemaal rond 1 m. / 1.05 m. en passen hier prima in. In de trailer van Evelli kunnen zeker ook grotere ponies.

Alleen pony / ponies erin, zonder menwagen is ook ok, aangezien die hun gewicht boven de as dragen, dus voor de kogeldruk is dit in orde. Dit doe ik bijv. wel eens voor een ritje naar de DA met 2 ponies of merrie en veulen voor inenting of scannen oid.

Ik moet me ook altijd alleen redden op les, wedstrijd etc. en dat kan met deze trailer heel goed. Je kunt hem makkelijk van de plek rollen voor het aankoppelen. Menwagen op en afladen kan alleen. Laden van de ponies ook. Dus heb in principe niemand anders nodig! (Wel zo handig met een vent die niet van ponies houdt :Y) )
Kortom, super trailers voor de ponyliefhebbers.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:48

Mijn trailer is 1.90 hoog (standaard is 1.70, regel is beetje hoogte trailer -50 cm=max stokmaat) En hij is 1.40 breed.
Tussen de voor en achterstang is volgens mij 1.30 en die zijn 90 cm hoog (ik laat die nu lager maken ivm kleinere ponys)

Hij ligt super achter de auto, zowel mijn toyota starlet (max 1 pony, geen wagen) als de toyota Rav4/Subaru Forrester met 2 ponys. De wagen heb ik nog niet meegehad, wordt nu wel zo aangepast dat mijn tweewieler ook op de dissel kan.

Heb er een tussenschot in, dus passen prima twee shetters in:
Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:59

stippies en evelli:dank jullie wel voor jullie uitgebreide antwoorden, ik zit met hetzelfde als stippies: alles alleen doen en dan is het handig dat ik dat ook alleen kan doen.
mijn trailer passen 2 ponys/paarden in, maar geen wagen erbij,en om hem om te laten bouwen? word hij zwaar en kost volgens mij net zo veel als deze trailer.
weet alleen niet of mijn ponys erin passen?125-127cm?
maar ik ga er eens goed over denken om hierin te investeren :j
dank jullie wel +:)+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:35

Ik denk dat je ponys wat aan de grote kant zijn eigenlijk.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:20

Fenny schreef:
keona schreef:
en wat is je budget wat is dat nu voor een vraag van een bedrijf.

Tsja ik vond het ook al wat vreemd.. ;) Maar goed, ik heb een budget gegeven maar blijkbaar was die te laag dan o.i.d., want ik heb niks meer van hem gehoor.

Ik heb trouwens nog steeds niks van de beste man gehoord ... :')
Maaaar inmiddels is mijn eigen trailer al een heel eind klaar *\o/* Ponies kunnen er nog niet in, maar hoop dat het niet lang meer duurt :) Zal dan ook foto's plaatsen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:29

wij hebben een atec.
word gebruikt voor de cobmaat en wagen steekt niet uit.
trailer bevalt prima!

Stippies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:57

Happytime; jouw ponies zullen prima passen in de trailer die Evelli heeft (de hogere) :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:00

Dat mijne hoger is betekende niet dat hij langer is geworden.
Hij is standaard 1.70 hoog. Max stokmaat formule is 1.70 - 50 cm = 1.20 maximale stokmaat.

Maar Happytime mag wat mij betreft best eens passen met een pony hoor, woon niet heel ver van haar weg.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:31

Ook ik zit er nog steeds aan te denken om mijn trailer om te laten bouwen. Maar zit inderdad met het verplaatsen van de as. Want heb inderdaad het idee dat dat niet gedaan wordt.

Florinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:15

Ik heb ook een Hati trailer met hoogte 1.90. ik vind hem geweldig. Ik heb de voorste stang gebogen, waardoor hij nog een stukej naar voren komt, dan hebben de pony's nog meer ruimte. Ik heb er nu 1 welsh in, maar volgend jaar 2.
Ik ben er super tevreden over, en alles kan naar wens. Ik heb raampje, voorin, waardoor ook de kleine pony's mooi naar buiten kunnen kijken en inderdaad in je eentje red je het ook prima.

Echte aanrader.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:55

florinde: hoe groot is jou welshje die erin staat?
ik had een mail gestuurd naar de firma en vanavond keurig een telefoontje terug gekregen +:)+
ik zou de maat 1.90 moeten hebben die is geschikt voor ponys tot 130cm.
en inderdaad met een gebogen voorstang voor meer ruimte.
helaas had hij er geen op voorraad om te bekijken(meestal zijn ze wel aan het bouwen maar nu niet)
hebben jullie toevallig een foto van de trailer met pony(s) met de klep naar beneden,zodat ik kan zien hoe breed/hoog ze staan?
alvast bedankt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 22:25

Als ik er aan denk kan ik dit weekeinde een foto maken met 2 ponys erin als we gaan verhuizen.

Hij heeft net mijn trailer aangepast, heb hem vrijdag opgehaald. Heeft een aanpassing gemaakt voor mijn tweewieler, zodat die ook voorop kan.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 22:45

dat zou ik erg fijn vinden als je dat wilt doen :j

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:01

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:01

zo dat is knap gedaan,heeft je vader dat zo omgebouwd?

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:54

Ja :)
Hij heeft bij de dissel e.d. even hulp gehad van een kennis. Voor de rest heeft hij alles zelf gedaan.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:53

net vorige week opgehaald.Super blij.Kan ik eindelijk makkelijk op concours.En jawel gelijk eerste prijs.hihi
Een bockmann duo met koets trailer.
Afbeelding