kelseyxisa schreef:keona schreef:en een draver kan ook springen,gewoon leuke allround paardjes als ze omgeschoold zijn,ook ideaal voor bv endurance.succes morgen
mmmm oke, ik wist eigenlijk niet dat de dravers zo van t springen waren. bedankt !
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
kelseyxisa schreef:keona schreef:en een draver kan ook springen,gewoon leuke allround paardjes als ze omgeschoold zijn,ook ideaal voor bv endurance.succes morgen
mmmm oke, ik wist eigenlijk niet dat de dravers zo van t springen waren. bedankt !
) staat ook wat informatie over dravers die in verschillende takken v.d. sport lope, o.a. in springen! Kiichi schreef:Kelsey, op die site http://www.dravers.nl (die ik vandaag ook voorr het eerst bekeek) staat ook wat informatie over dravers die in verschillende takken v.d. sport lope, o.a. in springen!
thanks allemaal
kelseyxisa schreef:Ik ben zelf opzoek naar recreatie
miszymel schreef:Dravers zijn erg leuk, maar wat voor doel heb je ermee? Als ze al koersen hebben gelopen kan je er vaak net ff wat minder mee...
Of een draver gekoerst heeft of niet wil helemaal niets zeggen. Kan voor- en nadelen hebben, of helemaal niks uitmaken.
maar dat is niet zo heel erg, want zo ben ik ook wel een beetje moet ik toegeven.. Dressuur pakt ze makkelijk op, ze loopt relaxt mooi aan de teugel in draf en stap. Ook als ze wat harder draaft, maar als je dr eenmaal laat gaan, komt het draversinstinct wel naar boven. Galop heeft ze geen moeite mee, (( het galloperen zelf) maar ze laat dr eigen wel echt gaan. Haar conditie is momenteel niet zo goed omdat ze 4 weken niet is gereden wegens vakantie blabla, maar ik stapte op en ze deed het gewoon goed, dus ook opstappen en wegrijden is geen probleem (dat zal het geval niet zijn. ze was natuurlijk wel heel erg bezweet... ) Buitenritten is geen probleem voor haar, het enige wat ik niet weet is of ze goed kan omgaan met andere paarden. Er gaat woensdag een andere mevrouw kijken en die neemt haar eigen paard mee om te kijken hoe t gaat kwa samenrijden. Dan laat ze het horen, en het is eigenlijk haar keuze met wie ze de beste klik heeft en waar ze denkt dat het paard t beste zal staan. Dus tot nu toe alle opties nog open, alleen ik vind het moeilijk om een paard te vinden. ze is wel een ideaal paardje maar het is geen allrounder, meer geschikt voor bosritten (in t bos loopt ze makkelijk aan de teugel enz), springen heeft ze nooit gedaan maar de eigenaresse zegt dat ze denkt dat het haar niet gaat lukken, want ze gaat er echt te hard voor in galop. Ze heeft hier zelf een paar jaar voor getraind maar zelf niet een groot succes geworden, alleen voor haar was dat ook niet nodig want buiten gallopeert ze wel netjes, en daar wou ze haar eigenlijk voor , dat zoek ik ook wel maar ben nog steeds open voor alle paardjes, en als ze niks van dr laat horen, of ze heeft toch de andere mevrouw gekozen waar het paard heen zal gaan, it just wasnt made to be! Blijft spannend want ze is toch wel echt BOMproof. Ik hoop dat t allemaal beetje voor mekaar komt, we hebben de stal en alles al geregeld en nu op naar een mooie schilders beurt. Bedankt allemaal!
Zie foto's onderaan
http://www.trecnoord.nl/joomla/index.php/training
) maar op mijn Draver zou ik ook gerust een kind zetten, zou ik zelfs nog een kanon naast af durven schieten
Hij was daar altijd een van de favorieten, met zijn zachte karakter en zijn mooie lange manen. I.t.t. veel van de kleinere pony's zou hij nooit bij een kindje op de voet gaan staan of het meesleuren als hij ergens heen wilde.
Met buitenritten reed ik meestal zelf op hem, maar dat kwam vooral omdat hij de grootste was (met 1.50
) en de enige waar ik met mijn 1.80+ met fatsoen langere ritten op kon maken.
Het blijven bloedpaarden met veel temperament, en vaak ook een race-instinct.
ik kon er prima op hoor en ik ben 13 ze liep netjes aan de teugel en in draf ook, ze is wel een beetje een tuttebel want ze houd zich altijd bezig, maar denken jullie dat ik de eigenaresse moet mailen, of zal ik gewoon afwachten ?