Schriktraining is ook een goede!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cath_16 schreef:Je kan beter wat zuiniger zijn op de benen en min. een half jaartje wachten..
Denk je omdat die mensen hun 1/2 jarigen voor een keuring longeren dat het dan ook gelijk goed is?
Als ik jou was zou ik echt nog niet gaan longeren, voltes lopen is zeer belastend voor de benen..
keona schreef:er heeft niemand gezegt dat het goed is maar het gebeurt wel,dus het kan ook.ga er niet van uit dat die 1 en 2jr die gelongeerd worden erna allemaal problemen gaan krijgen.en iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt.dus ts kijk wat jij wel en niet vind kunnen ga afwisselen dus niet alleen maar longeren ga wandelen(dit deed je al),fietsen,schriktraining,grond werk misschien wat vrijheids dressuur.Cath_16 schreef:Je kan beter wat zuiniger zijn op de benen en min. een half jaartje wachten..
Denk je omdat die mensen hun 1/2 jarigen voor een keuring longeren dat het dan ook gelijk goed is?
Als ik jou was zou ik echt nog niet gaan longeren, voltes lopen is zeer belastend voor de benen..
Jassy659 schreef:het is helemaal nie zo dat ik niet kan wachten hoor ik heb alle tijd
maar ik wandel al veel buiten, in het bos, in het verkeer ... hij speelt vrijwel niet meer op de wei
en reageerd overal erg goed op... ik zoek gewoon iets nieuws voor hem....
het kind zijn is er af ..... zet hem in de bak met 6 paardjes en hij doet er vrijwel niks mee
pak hem uit de wei en poest hem en doe dingen met hem en hijs kwee nie hoe blij....
dus bij deze zijn we begonne met af en toe een het circeltje rond te lopen zo nu en dan...gewwoooon met halster en niks met stelling laat ik laat hem zelf lopen... en hij pakt het heel goed op...
dendola schreef:Jassy659 schreef:het is helemaal nie zo dat ik niet kan wachten hoor ik heb alle tijd
maar ik wandel al veel buiten, in het bos, in het verkeer ... hij speelt vrijwel niet meer op de wei
en reageerd overal erg goed op... ik zoek gewoon iets nieuws voor hem....
het kind zijn is er af ..... zet hem in de bak met 6 paardjes en hij doet er vrijwel niks mee
pak hem uit de wei en poest hem en doe dingen met hem en hijs kwee nie hoe blij....
dus bij deze zijn we begonne met af en toe een het circeltje rond te lopen zo nu en dan...gewwoooon met halster en niks met stelling laat ik laat hem zelf lopen... en hij pakt het heel goed op...
Dat hij in de wei niks doet met andere paarden en er blijkbaar al wat volgroeider uit ziet wil niet zeggen dat zijn lichaam van binnen al klaar is met ontwikkelen. Je verpest 10 keer meer door nu al met longeren te beginnen dan het juist niet te doen. Je doet al heel veel me hem, laat je paard die indrukken gewoon lekker op zijn gemak verwerken en verdiep jezelf eens in de ontwikkeling van het paard zowel lichamelijk als geestelijk.
Eigenlijk best jammer dat wanneer je tegenwoordig zoveel informatie op internet kunt vinden, mensen nog steeds met excuses aankomen om iets wel te doen terwijl het gewoon niet goed is voor je paard
Jassy659 schreef:hallo
ik heb een 2.5 jarige
mag en kan ik al beginne met longeren een kleine 10/20 minuten over een hele week ?
of is dat te veel. mssn andere beweging tips... bhv. wandelen want dat doen we meer als genoeg
ben benieuwd wat andere met hun 2.5 jarige doen