Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
1Boefje schreef:Galopeert al netjes in de zin van, hij galopeerd tenminste
1Boefje schreef:Lessen gaan er niet komen in elk geval.
1Boefje schreef:Andere ruiters kunnen nooit evenaren wat een instructrice jou zal kunnen adviseren/leren. Dat komt namelijk voort uit ervaring en kennis(voornamelijk op basis van opleidingen). Zelf heb ik het gevoel alsof je niet bereid bent stapjes terug te doen. Waarom niet helemaal vanaf de basis beginnen en eerst de ontspanning gaan opzoeken? Daar zal zn balans enorm van gaan verbeteren. Volgende stap is dan galop, vanuit een rustige ontspannen draf. Op de filmpjes zie ik een gespannen paardje wat uit alle macht balans aan het zoeken is en geen controle over zn benen heeft. Op het moment dat de ruiter Cisco van de hoefslag haalt, is zn balans weg en valt hij gelijk terug in draf. Overigens vind ik de ruiter erg naar binnen hangen. De galop in de weide kan je trouwens niet vergelijken met galop onder het zadel, dat is appels met peren vergelijken. Ik zou je zeker ook niet gaan blindstaren op de gevolgen van de chiropractie, dan evengoed moet hij het allemaal nog leren. Je kan dit ook absoluut niet vergelijken met een hond die je een kunstje leert, het paard moet namelijk zijn hele lichaam daarbij leren te gebruiken. En dat heeft nou eenmaal veel tijd, energie en geduld nodig.Lessen gaan er niet komen in elk geval. Als het niet lukt, dan niet. Wel komen er regelmatig adviezen van andere ruiters.
JJane schreef:Maar het is toch altijd een kwestie van een voor jou passende instructeur kiezen ongeacht welk ras paard je hebt?@noviceh je hebt helaas ook heel veel " instructuers" die van dravers de ballen verstand hebben. Ik sta op een 4* manege met een heel peleton aan gediplomeerd personeel. Maar als je paard/pony een beetje afwijkt van de norm dan is de kundigheid ver te zoeken.