[AR] [AR]Van wie hebben jullie les?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:36

ArwenLune schreef:
Wij lessen bij Bob van Asselt, in Kootwijkerbroek. Bevalt heel goed; technisch uitstekend en hij weet er prima sfeer in te krijgen.

Kan je daar ook lessen zonder eigen aanspanning?

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:53

Op het moment heb ik geen les. Ik heb mijn menbewijs gehaald bij Stalhouderij Lankhorst (toen nog in Beemtoe Broekland, ze zitten nu in Heerde)
Als ik weer een beetje meer geld heb dan wil ik wel graag weer mensles gaan nemen. (lijkt me leuk om wedstrijden te gaan rijden) en ik zou graag mijn 2span en meerspan halen, maar ja geld gebrek he....

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:08

irene"]
[quote="ArwenLune schreef:
Wij lessen bij Bob van Asselt, in Kootwijkerbroek. Bevalt heel goed; technisch uitstekend en hij weet er prima sfeer in te krijgen.

Kan je daar ook lessen zonder eigen aanspanning?
[/quote]

Jawel hoor, krijg je wel 1 van zijn TinkerTanks te rijden.. Wij gaan met Rowan en huren daar een wagen, hebben helaas geen vervoer voor onze eigen wagen. Vanavond gaan we weer trouwens, het weer is er weet fijn naar Lachen

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:14

Hmm een Tinkertank is wel even iets anders dan een shetlander Haha! Ik hou eerlijk gezegd niet van zo heel groot voor de wagen.
Misschien moet ik maar eens bellen om te vragen of het mogelijk is om mijn eigen shet mee te nemen, dat lukt nog wel. De wagen mee is niet mogelijk.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 18:36

Unitas schreef:
Ito Werkman, Itz Postma, Jan Beijerman en Nico... Umm... Nico ja. *LOL*
Zelf heb ik regelmatig les van Van Heijfte en Jan van de Broek.

Ja Nico, ben zijn naam ook kwijt Knipoog Jan van de Broek ken ik ook, misschien dat ik die eens ga bellen Lachen

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 19:08

Ik heb geen les, dat lijkt me wel erg leuk maar ik heb er ook niet echt tijd meer voor. Marko wordt wel eens ingespannen door Mart van de Leur, die heeft 2 Welsh Cobs waar hij geen wedstrijden mee rijdt, wel heeft hij altijd wedstrijden gereden met..... (dat weet ik niet meer Schijnheilig dan heb ik het over een persoon)

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:06

Tessebes schreef:
Ik heb les gehad van Dames Baan en Yvonne de Ruiter. Op dit moment men ik helaas niet.

Dè Yvonne de Ruiter uit Rotterdam; dat kleintje?
Ik moet nog zien of we na Elliot, die inmiddels al op de middelste sleuf gereden wordt in de dressuur, nog ooit van haar zullen horen.
Laatst bijgewerkt door Albert op 17-09-03 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:08

yvonne de Ruyter heeft net bij Piet een pony laten beleren, ze had gedacht dat ze die nooit voor de kar zuden krijgen, en hij liep er zo voor.
Leuke pony

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:55

Billy schreef:
yvonne de Ruyter heeft net bij Piet een pony laten beleren, ze had gedacht dat ze die nooit voor de kar zuden krijgen, en hij liep er zo voor.
Leuke pony

Welke dan?
Ik weet dat ze 2 zwarte pony's had gekocht. Ze heeft een tijdje les gegeven bij de club waar ik lid van was. Ik denk niet dat dat nu nog zo is, aangezien het al wat minder ging toen ik weg ging bij die club.
Ik vond het niet zo'n succes, we zaten niet echt op één lijn. Ik wilde gewoon lekker rijden en wat leren, zij wil je direct in de sport brengen. Het paard waar ik toen mee reed reageerde ook heel erg op haar stem, iedere keer als ze "gilde" wat je moest doen, dan was dat paard gelijk van slag.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:06

Volgens mij heet hij King Kong of zo

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:59

Ik had les van Jan-Peter van Hezel in Lage Vuursche met zijn paard. Lachen Heb ook het koetsiersbewijs bij hem gehaald.. Ik zou zelf heel graag met Miro aangespannen willen rijden maar kan het gewoon niet betalen...tuig + wagen kost minstens € 8000,- want ik wil niet met een andere kar rijden dan met een marathonwagen of eventueel een goede geveerde tweewieler.. Scheve mond Miro is pas negen dus we hebben nog even de tijd Knipoog

-X- Anja

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:16

AnjaKos schreef:
tuig + wagen kost minstens € 8000,-

Scheve mond Wil je de gouden koets kopen?
Je hebt al hele mooie wagens vanaf zo'n 2500 euro en een goed tuig vanaf zo'n 600 euro. 2500 + 600 = 3100 euro

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 21:30

Bij ons op de vereniging hebben ze eerst Paul Versluis als instructeur gehad. Gaf ook weleens op Ermelo les.
Toen hebben ze een tijdje les van Clemens gehad. Maar ze zijn veranderd van dag, die die kon niet meer. Nu hebben ze van iemand les, wat minder bekend, geeft wel goed les. En van Siem Kat.

Yvonne de Ruijter komen wij trouwens zeer geregeld tegen op ponywedstrijden. Met een Welsh K. Een leuke pony, maar het rijden gaat nog niet altijd even vlekkeloos. Hij neemt weinig stelling etc aan. Ze is nogal eens concurrent van mijn kennis.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 03:46

Unitas schreef:
Ito Werkman, Itz Postma, Jan Beijerman en Nico... Umm... Nico ja. *LOL*
Zelf heb ik regelmatig les van Van Heijfte en Jan van de Broek.

En ik maar denken die Postma alleen maar erg hard kon schaatsen Haha!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 10:04

Dyonne schreef:
Toen hebben ze een tijdje les van Clemens gehad.

Die Clemens ken ik volgens mij wel. Hij heeft zelf z'n paard bij Lisse staan volgens mij. Hij was ook op het menweekend op Ermelo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 00:06

Ik heb leren mennen van dhr. Bartels, ja die van dat boek
Daarna had ik les van Theo Weusthof, hij is helaas omgekomen bij een ongeluk op stal.
Daarna heb ik nog bij Hans Heus gelest (ook nationale tandem/4-spanrijder).
Momenteel heb ik geen les maar Albert zorgt voor genoeg commentaar achterop Haha!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 08:36

Tessebes"]
[quote="Dyonne schreef:
Toen hebben ze een tijdje les van Clemens gehad.

Die Clemens ken ik volgens mij wel. Hij heeft zelf z'n paard bij Lisse staan volgens mij. Hij was ook op het menweekend op Ermelo.
[/quote]

Ja, volgens mij staat ze paardje bij Lisse. We zien hem nu weleens een enkele keer nog op wedstrijden. Menweekend zal ik niet weten, kan best.

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 00:16

Ik heb eerst prive lessen gehad van iemand waar we onze paarden gekocht hadden(kwpners)..
toen manege lessen gevolgt, toen ben ik bij de paarden club gegaan, en prive les van pietje rooyakkers.....
Ik heb prive lessen gehad van coby verbalen en leida strijk(kadotje van mijn vriendje)..
Dit alles op kwpners..

eenmaal overgegaan op tinker
moest ik eerst weer helemaal van onder af beginnen, paard eerst zadelmak maken enz
Prive lessen Marsika vissers en Marcel van leeuwen van mijn huidige manege..
Lessen van Marjolein kylstra(showstal)

Ik heb nu al een hele lange tijd geen lessen meer gehad.
Maar ga wel weer eens beginnen, want piaff en passage staan op mijn programma..
Maar wil Ric eerst nog ff verzamelt doorrijden..zoals hand galopje enz..
Duurt iets langer dan bij max mijn kwpner..
Tis soms toch meer een tanken dan een tinker..

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 07:50

tinkernikky, het ging over van wie jullie menles hadden Knipoog

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 10:35

liberty schreef:
tinkernikky, het ging over van wie jullie menles hadden Knipoog

wahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhahahahahhahahah

whoeps gekkehuis sorry

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 10:20

Rosiewozie schreef:
Ik ga bij de menclub in neunen en daar krijgen we volgens mij als ik het goed heb altijd op dinsdag les, maar van wie of weet??? Ik zou het niet weten. Word ook mijn eerste keer menles.

De menclub van Nuenen (Coovelse Menners) is gewoon een menvereniging, maar dr is een bestuurslid die elk jaar nieuwe cursussen (zowel enkel- als dubbel- en meerspan) regelt met als instructeur Elbert Koelewijn, die ook lesgeeft op de NHB.
Ik heb deze zomer een enkelspancursus gedaan, we hebben 4 oktober examen. Mag k vragen wanneer jouw cursus start Roziewozie?

warren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 16:52

Bij Udo de Haan, in Gersloot (Friesland dus). Ben ook net begonnen met de cursus koetsiersbewijs.
Udo ment in klasse 4, nationaal sinds kort. Geeft HEEL goed les, en is niet duur(met opzet).

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:18

lageveld schreef:
En ik maar denken die Postma alleen maar erg hard kon schaatsen Haha!

is het niet heeeel toevallig Itz Grijpstra!!! Knipoog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:24

Wij hebben op vereniging afwisselend les van Jan Maiburg en Wim Warmenhoven.

Van de zomer heb ik gelest bij Gerard Leijten, dat is erg goed bevallen en daar willen we wat vaker heen gaan. Jammer genoeg is het een beetje te ver weg om echt heel regelmatig heen te gaan...
Maar 16 oktober gaan we er weer een paar daagjes naar toe, ik heb er al helemaal zin in!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:32

Ik heb les van Janus Geerts, in deze regio wel bekend, en komende winter ga ik meedoen met de clublessen bij Eddy van Dijk, de Belgische vierspanrijder. Vorig jaar heb ik al een paar keer achterop meegereden bij zijn lessen en ik vond dat hij erg prettig les gaf.
En natuurlijk is daar vriend Nico nog die ook altijd opbouwende kritiek kan geven Lachen