Je heb helemaal gelijk maar er zijn er een aantal opgestapt en gelijk heel hard er af gevallen dat ik nu helemaal schrik heb om er iemand anders op te laten!!
Eigenlijk moet ik iemand vinden en het probleem niet vertellen en ze zonder info op laten stappen en dat verschillende keren op verschillende dagen want 1 x wil niets zeggen maar ja dat is echt moeilijk omdat ik weet hoe hij kan zijn!!
En ik vergeef het me eigen nooit als er iets gebeurd met zo een meisje of jongen man of vrouw pff.
Zoals ik al zei het is met inrijden verkeerd gegaan en misschien nog wel eerder want hij heeft op het eiland in Tzummarum gestaan waar zoveel paarden in nood waren en een aantal verdrinken zijn dus wie weet hebben ze hem wel willen redden door op hem te springen en heeft hij een trauma.
En met inrijden (ik had hem groen gekocht en gevraagd of ze hem voor mij in wilde rijden) is veel te snel gegaan en geheel fout.
Toen ik ging kijken hadden ze of net gereden of er was niemand die hem reedt en toen ik zelf hem ging rijden daar moest hij geknepen worden om zijn aandacht af te leiden!!!!!!
Maar met rijden zelf is hij super braaf zou er zo een klein kind op kunnen zetten!!!
Maar goed na vier weken belde ze met het verzoek of ik hem kon halen want hun stallen waren onder gelopen en stonden op instorten.
En eerlijk gezegt kon ik niet ook niet wachten hoor en dacht ach ik ben rustig heb geduld geef hem alle tijd en dan komt het echt wel goed!!
Nou niet dus!!!
Daarnaast had ik hem gekocht als ruin papieren gezien hem laten keuren en nog zelf gevoeld ja hoor een ruin, maar telkens als ik hem reed en er kwam een merry in de buurt sprong hij op het paard voor hem!!
Bloed al laten nemen bleek hij een klophengst te zijn!!! grrr waar kan je nog op vertrouwen!!
Zware operatie volgde een ketser van een bal er alsnog uit gehaald en de VA zei vrouwtje je komt goed weg want klophengsten zijn wandelende tijdbommen!!!
Dus dit is er allemaal al aan voraf gegaan en daarnaast ook al vele malen hulp gehad op diverse stallen en goede instructrices.
En van zadelmaker tot osteopaat en van tandarts tot paardenfluiteraar en readers!!!
Nu nog de goede tip!!!
Of echt de juiste persoon.
En misschien missen we samen een klik (niet dat ik dat zelf denk want buiten het opstappen is het ecjt mijn maatje en is het mijn grootste knuffel en volger)
Oja 1 ding kan het ook nog zijn hij is echt wel dominant en ik ben dat ook!!
Dus we botsen ook wel eens qua karakter maar daar kunnen we beide niets aan doen zo zijn we eenmaal!!!