Paard wilt niet gelongeerd worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: Paard wilt niet gelongeerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:28

Toch zou ik het met z'n tweeën doen, gewoon voor de zekerheid omdat je schrijft dat ie weleens bijt en steigert. Als je weet dat het paard het geleerd heeft en je bent er zeker van dat het ongehoorzaamheid is dan is het een kwestie van doorzetten. En geen 'tikje' maar geef dat paard eens goed op z'n flikker. Blijkbaar gaat ie niet voor je lopen met een tikje. Vooral als ie steigert of probeert te bijten dat moet je echt niet tolereren. In het begin zal die misschien als een gek gaan galopperen, maar laat 'm maar gaan, niet te klein rondjes laten lopen geef hem de ruimte. Als ie voorwaarts gaat is het goed.

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:08

Ik heb een longeercursus gehad van Lammert Haanstra,
in 2009 of 2010.
Maar zover ik nog onthouden heb (verbeter me als ik het fout heb),
hield je de zweep richting de schouder van het paard om deze van je af te drijven.

Maar, ik zou zo één-twee-drie geen oplossing weten voor jou probleem.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:19

als ik van jou was zou ik een longeer zweepje meenemen en dan ook GEBRUIKEN
als ze naar het midden toekomt moet je richting haar hoofd zwaaien met de zweep, dit is meestal wel effectief genoeg :)

desnoods iemand dat je helpt, mijn paard was waarschijnlijk nog nooit gelongeerd en had zowat de zelfde kenmerken als die bij jouw,
Heb me laten helpen door iemand, en vanaf nu kan ik alleen longeren, en ook met dubbele longe :)

Apple

Re: Paard wilt niet gelongeerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:46

-> GVL

AmandaArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:06

Je moet achter de achterhand aandrijven. Ze klinkt als een slim paard - ze houd haar oog op het target, dat jij bent. Als jij haar van achteren aandrijft (en niet opgeeft) moet ze wel gaan. Als je een zweep gebruikt (longeer zweep) hou die dan hoog achter haar billen. Je kan ook een klap geluidje maken om haar aan te drijven. Dit, als ze echt eigenwijs doet. Maar het klinkt als een paard die niet snapt wat je wil, dus probeer jouw positie eens te corigeren.