Bitloos longeren??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bitloos longeren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:47

Staan er ook goede argumenten bij waaròm niet?

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 14:10

zal ik echt even die beschrijving erbij moeten pakken eerlijk gezegd weet ik dat niet zo meer.
Ik vermoed dat dat te maken heeft met de release, bitloos rijden is natuurlijk erop gespitst dat er geen continue druk is, maar aan de longe met een pesoa kun je natuurlijk de druk op dat systeem niet regelen.
Ik weet dat het gold voor mijn hoofdstel een FRA JANOSCH maar weet natuurlijk niet of het voor alle bitloze optomingen geldt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 14:13

Yvonne1313 schreef:
maar aan de longe met een pesoa kun je natuurlijk de druk op dat systeem niet regelen.

Klopt. Maar dat kun je met bit ook niet.
Met een bit is er nooit een release en is er altijd druk in de mond.
Dit is algemeen geaccepteerd, of men staat er niet bij stil, maar bij bitloos is het opeens een no-no. :?

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 14:20

ik ben just the messenger, als mij geadviseerd word om het niet te doen i.c.m. pesoa luister ik daar toch naar, ze zullen het er niet voor niets bij vermelden.... nogmaals, check even internet om zo'n beschrijving te vinden.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 14:21

Als ik bitloos longeer doe ik dat met een stevig, goed passend (vooral niet te ruim!) lederen stalhalster. Afhankelijk van welke inwerking je wilt hebben de 'teugels' aan de ringen aan de zijkant of aan de onderkant vast maken. Ik heb daar nooit problemen bij ondervonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 14:39

Yvonne1313 schreef:
ik ben just the messenger, als mij geadviseerd word om het niet te doen i.c.m. pesoa luister ik daar toch naar, ze zullen het er niet voor niets bij vermelden.... nogmaals, check even internet om zo'n beschrijving te vinden.

Zelf ben ik helemaal niet van 't longeren, dus op zich ben ik niet geïnteresseerd in longeermethodes e.d..
Wel vind ik zo'n argument/onderbouwing interessant, want als het nonsens blijkt te zijn, dan hoef je zo'n advies dus helemaal niet op te volgen.
Wanneer je er zelf geen problemen mee hebt om met pessoa en bit te longeren, dan zie ik het probleem pessoa en bitloos dus niet zo.

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:44

JoviBan schreef:
Yvonne1313 schreef:

Zelf ben ik helemaal niet van 't longeren, dus op zich ben ik niet geïnteresseerd in longeermethodes e.d..
Wel vind ik zo'n argument/onderbouwing interessant, want als het nonsens blijkt te zijn, dan hoef je zo'n advies dus helemaal niet op te volgen.
Wanneer je er zelf geen problemen mee hebt om met pessoa en bit te longeren, dan zie ik het probleem pessoa en bitloos dus niet zo.

Ik dus ook niet, gebruik nagenoeg altijd de ringen die aan haar neusriem zitten vh kaakgekruiste model met passoa, wat zou er dan anders zijn als wanneer je met halster (wat meer schuift) o.i.d. werkt. Als ik met dubbele longe werk gebruik ik weer vaak wél de ringetjes waar je normaal de teugels aan doet bij het kaakgekruiste hoofdstel, met kingekruist geen longeer ervaring. Als je met bit de passoa gebruikt (wat ik ook wel eens doe want ik gebruik beiden met rijden en longeren) vind ik juist de "trekjes" steeds in de mond niet zo heel prettig.