Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Is een schofthoogte-verschil van 10-15cm waar Lepeltje het over heeft niet heel wat anders dan de 25cm waar TS het over heeft? Dat scheelt nog eens 10cm.
lakizali schreef:dat is idd het systeem zoals ik het bedoel, beide lamoenen zitten op hetzelfde punt vast waardoor de pony's gewoon naast elkaar lopen en er geen gevaar is met het elkaar raken in bochten enz.
qua tuigage gebruik je gewoon twee keer een enkel span tuig.
ik ga binnenkort eens kijken of ik dit technisch voor elkaar ga krijgen, de bereedte is geen probleem, het gaat hier om een kar waar officieel een paard voor staat en dus voldoende breedte heeft (het is een vierwielige kar die heel licht rijdt en daarom door een pony kan worden getrokken).
de pony's lopen momenteel allebei voor een eigen kar en lopen tegelijk (twee rijders) ze hebben dus dezelfde conditie en lopen dan (ongeveer) dezelfde snelheden.
zoals al eerder gezegd, de veiligheid en het welzijn van de dieren staat voorop! we gaan echt niet met gevaarlijke en/of dubieuze constructies rijden. als het niet kan, helaas maar dan niet. kan het wel dan is het mooi meegenomen, ik vindt het zonde om er vooraf al vanuit te gaan dat het niet kan. daarom van de zomer maar eens kijken wat ik zou kunnen bouwen en hoe dat werkt. er kan zonder gevaar in de wei worden getest met het idee, is het niks dan moet ze gewoon enkel span blijven rijden.
bedankt voor de informatie iig, ik laat nog wel horen wat hier verder mee gebeurd.
VanHuisUit schreef:Niet alles hoeft per definitie nuttig te zijn of iets met training te maken te hebben (hier betreft het een pony die tuigmak / verkeersmak wordt gemaakt, naast een heel ervaren compleet verkeersmak paard trouwens, dus het heeft wel degelijk nut) je kunt ook dingen voor de lol doen (mits veilig en verantwoord).