Gypsy schreef:Je loopt achter, daar heb ik al lang eens een (sarcastisch, je weet wat dat betekend hoop ik?) stukje over geschreven...
[PP] Weer eens een cursusje, NH voor bokt.nl!Maar sorry als ik geen grapjes mag maken.

Ikke, die van mij is toch wit.

Kom je gezellig een weekendje zeeland doen ofzo.
Arabesk heeft ooit een hoe word ik een goeroe stuk geschreven. Mischien moet ik toch es wat verzinnen.... Het geld gedeelte staat me wel aan.

Hhhmmm, welk stukje Zeeland stel je voor? Ik zoek eigenlijk nog een goede smoes om die muts van mij in de zee te gooien.
Ze deed het laatst in Egmond heel aardig, maar windkracht 8 met schuim op het strand is nou net niet een ideale omstandigheid om in de branding te spelen.
Dat stuk van Arabesk kwam laatst weer eens langs op de NVVR-mail (ik weet niet of Arabesk het zelf heeft geschreven of dat ze het ook weer ergens vandaan heeft). Het is wel een goed stuk. Mooie handleiding tot goeroeschap
Maar toch denk ik dat ik het uiteindelijk beter voor elkaar heb. Goeroes kunnen uiteindelijk van hun zelfgemetselde voetstuk vallen. Ik heb geen voetstuk, dus daar valt niet vanaf te vallen en qua werk is de spanning welliswaar erg hoog, maar spannend is het niet; wel relaxed.
noname4ever schreef:Ik moet eerlijk toegeven dat die goeroes het heel goed bekeken hebben! Ze hebben in ieder geval een "rijker" leven dan ik, of het ook een beter leven is is maar de vraag.
De hekel is er gekomen nadat ik hier verschillende paarden, zelfs goede sportpaarden door hun "door goeroes verblinde eigenaars" zag afbreken tot op de grond! Om de arme beestjes vervolgens snel snel te verkopen aan een handelaar of andere onkundige omdat "de combinatie niet meer klikte". Natuurlijk kom je dit zelfde verhaal ook tegen buiten de NH en Natural sfeer om. Ik vind het alleen super erg, om zulke siuaties steeds met lede ogen te moeten aanzien. Telkens weer zit ik tegen muren te praten als ik de eigenaars in kwestie vooruit wil helpen. Wat ik zeg kan immers nooit waar zijn, want Pat Parelli of Roberts zegt in dvd 3 hoofdstuk 4 iets anders. Dat Parelli en Roberts, hun niet kennen, hun paard nog nooit hebben gezien,... doet er allemaal niet toe!
Dat blinde vertrouwen in Natural en NH heb ik dus problemen mee en niet met de mensen die het met verstand toepassen!
Ik snap dat punt. Aan de andere kant zie ik in de sport door trainers, prestaties of prijzen verblinde mensen die precies hetzelfde doen. Elke sport!
Moet iedereen helemaal zelf weten, maar kom dan niet bij mij klagen over al die keuringskosten, afgekeurde paarden en pechgevallen! D'r is ondertussen een topic aan gewijd
maar ECHT begrijpen doen ze het niet (evenmin dat het belachelijk is om 10.000 euri's neer te tellen voor een paard dat niks te melden heeft!)