Zonder zadel en bit?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:59

Onze pony doet dit ook daarom rij ik niet meer zonder zadel waarscheinlijk doet hij dat bokken van het tegen houden dat hij niet mag rennen ik rij mijn merrie ook bitloos en ze reageert prima maar als zei wilt springen móet ze dit doen dus of je móet hem eerst flink longeren en dan gewoon rustig uitstappen op de weg zodat hij leert te ontspannen op de weg. De weg ontlopen is gewoon niet beter . Daarnaast zal je hem het eten kunnen afleren om een stuk wei af te zetten zo van buiten de afzetting mag je eten er binnen in word gewerkt . Zo deden wij dit ook en heb nu zonder afzetting geen laat meer ! Van alle 7 niet zodra ik ze op zadel weten ze dat er gewerkt móet worden zal niet best zijn voor de organisatie van buiten ritjes!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Zonder zadel en bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 00:28

TS, van een instructeur aan de zijlijn word jullie band echt niet minder.
Van eindeloos aankl*ten zonder enig benul wat je nu doet wel!

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:31

Dat probleem met het eten heeft mijn verzorgpony ook een tijd gehad, het is een haflinger en zijn favoriete hobby is eten! Begin met op de grond oefenen, wat ik deed, als hij gras begon te eten, hield ik het halstertouw onder zn onderlip, als hij at, trok ik het halstertouw naar boven en kwam dat tegen zijn onderlip aan. Daardoor schoot hij met zijn hoofd omhoog, yes I know, niet de aller-aardigste manier maar het is nu wel helemaal over! Trek ik lichtjes aan het touw, komt hij met een gemakje omhoog. :)

Voor het naar buiten gaan, hoe is hij aan de hand en als je er wel op zit met bit, gaat hij dan ook te kletter?