zhara(shet) voor de eerste keeer gelongeerd met touwtjes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 21:19

Elin_ schreef:
roxy_ZharaX schreef:
Nee. en hoe ingodsnaam kun jij dat weten ze is zo ongelukkig dat ze niet anders doet dan crossen en rollen en hinnikn als ze mij ziet!!

Nou dit is nou niet echt prettig :) Ze hebben jou toen je kleuter was toch ook niet op de middelbare school gezet en je gelijk alles willen dwingen om te leren ?
En dat hinneken zegt niets hoor :') Mijne hinneken ook weleens ,maar echt niet omdat ze roepen: 'jeeeh baasje is er'
Ze weten gewoon dat ze wat lekkers of aandacht krijgen ;)

omdat jij er geen band mee hebt

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:23

*zucht* daar gaan we weer... Als je te onvolwassen bent (en nee leeftijd is niet alles) om om te gaan met kritiek moet je een dergelijk topic ook niet op bokt gooien, je had toch kunnen raden dat mensen kritisch zijn om dit beeld?

Nu heb je twee keuzes: je hakken in de grond en overal tegenin, of er een nachtje over slapen en op zijn minst bedenken dat we waarschijnlijk het beste met je paardje voor hebben, en dus de adviezen nog eens serieus overwegen: Touwtjes weg, of in ieder geval een stuk langer, en niet of minder lang longeren. Eventueel wandelen of losgooien en loswerken is ook een vorm van beweging en niet zo schadelijk voor je pony op de lange termijn. Sowieso is dit buikje niet zo schadelijk voor je pony dan elke week een half uur in de touwtjes aan de longe.
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 22-06-11 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Origineel

Re: zhara(shet) voor de eerste keeer gelongeerd met touwtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:24

Gewoon niet meer doen. :)
& anders alleen aan een halstertje, vrijwilliger.
niet dik in de bijzet := zo verniel je dr.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:24

Waar ben je in godsnaam mee bezig...
Dat arme dier....

Steek vooral je hoofd in het zand, want blijkbaar weet je alles beter.....

Ik vind dit echt triest....

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:26

SjakieXX schreef:
En vanwaar dat de pony witte hoeven heeft? Dit lijkt mij niet erg gezond, of is ze laatst recent hoefbevangen o.i.d. geweest?

En wie heeft je in hemelsnaam verteld dat dit goed is voor de pony? Pony moet en kan niet anders dan in de krul lopen, daar kweek je de verkeerde spieren mee en een niet vrolijke pony als je zo doorgaat. Als je al perse wilt longeren, wat ik overigens afraad, doe het dan zonder touwtjes. Beter nog is om gewoon elke dag een dik half uur tot een uur gaat wandelen aan de hand met haar. Zo ontwikkelt ze spieren, en train je haar buikje er ook nog eens af.

Ik ga met sjakie mee. Er zijn honderden toffe dingen die je kunt doen met je pony op die leeftijd. Gewoon los longeren, gaan fietsen, wandelen, (eventueel zwemmen als je daar de mogelijkheid toe hebt)...
Bedoel dit niet aanvallend. Maar je pony loopt veel te diep en veel te kort in de hals op de foto's. Krijgen ze alleen maar verkeerde bespiering van. Als je pony eens een jaar ouder is kun je best de touwtjes in het begin wat lager bevestigen en veel langer. Dat ze eerst voorwaarts neerwaarts lopen en indd op haar eigen benen.
Veel succes met je mooie pown!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:26

Afbeelding

Benazir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:28

Dit loopt fout :') TS, probeer aan te nemen dat wat de bokkers hier zeggen alleen maar goed bedoeld is, om je te helpen, al komt het soms wat anders over ;)

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:29

Een beetje jammer dat de touwtjes er gelijk zo strak aan moeten! Longeren opzich heb ik niet zo een probleem mee maar met de touwtjes eigenlijk wel!
Mag ik vragen waarom ze al met touwtjes moet lopen? en gelijk zo strak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:30

MLoeser schreef:
Als je te onvolwassen bent (en nee leeftijd is niet alles) om om te gaan met kritiek moet je een dergelijk topic ook niet op bokt gooien, je had toch kunnen raden dat mensen kritisch zijn om dit beeld?

Denk dat het bij dit soort topics het probleem is dat de TS dat niet kan raden .. De TS is er namelijk van overtuigd dat ze het goed doet en het mooi is en wil dat laten zien ... Door jaren ervaring (met bokt :+ ) weet je wel wat voor kritiek je eventueel kan verwachten, maar niet iedereen weet dat standaard ;)

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 21:32

MLoeser schreef:
Afbeelding

dat weet ik ook welhoor heb echt wel verstand van paarden
maar ik ben blijkbaar te dom om nog maar te denken dat bokt vriendlijk is

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:32

ach ja, je hebt hier op Bokt onterechte kritiek, en terechte kritiek... en al deze kritiek valt toch echt wel in groep 2....

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 21:33

jullie zagen nog meer dan mijn ma IK HEB ME BLIJKBAAAR WEER ERG VERGIST IN BOKT BIJNA NIEMAND IS HIER EEN BEETJE VRIENDLIJK JA DAN GA IK DATOOK NIET DOEN[/quote]

nee klopt, op bokt zijn alleen maar onmensen.
meid, ik ben ook 15 en ik kon ook gewoon mijn geduld bewaren. mijn pony is nu 5 (drie jaar gewacht en gewandeld) en wordt over een maandje beleerd.
dan hebje er toch veel meer aan?[/quote]

ik ga niet wachten tot 5jaar zou niet wetn waarom ja hoe later hoe beter maar zo moeilijk
Laatst bijgewerkt door roxy_ZharaX op 22-06-11 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 21:33

Kenyada schreef:
ach ja, je hebt hier op Bokt onterechte kritiek, en terechte kritiek... en al deze kritiek valt toch echt wel in groep 2....

jaja

urgalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:34

leuke pony en super tof zadeldoekje! :D

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 21:35

urgalover schreef:
leuke pony en super tof zadeldoekje! :D

dankje wel *D

Benazir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:36

roxy_ZharaX schreef:
LinSa schreef:

Eh, wat is dan precies de reden dat je dit topic opent? :)

jullie zagen nog meer dan mijn ma IK HEB ME BLIJKBAAAR WEER ERG VERGIST IN BOKT BIJNA NIEMAND IS HIER EEN BEETJE VRIENDLIJK JA DAN GA IK DATOOK NIET DOEN

meid, ik ben ook 15 en ik kon ook gewoon mijn geduld bewaren. mijn pony is nu 5 (drie jaar gewacht en gewandeld) en wordt over een maandje beleerd.

ik ga niet wachten tot jaar zou niet wetn waarom ja hoe later hoe beter maar zo moeilijk[/quote]

Waarom moeilijker? :)

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:36

meid, voel je toch niet zo aangevallen, probeer er wat van te leren! en ja, wachten tot je pony vijf jaar is duurt ook lang, maar ik zie in je profiel dat je drie pony's hebt, daar kun je toch lekker mee aan de gang? laat je deze leuke shet nog even wat groeien en volwassen worden. dan heb je er straks ook veel langer plezier van!

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:37

Ik ga een poging doen..

Ik denk dat je het advies van de Da een beetje te fanatiek hebt opgepakt, als je paardje af moet vallen kun je meer dingen doen dan longeren..
Mocht je je paardje nu toch wat willen laten lopen, doe dit dan met halster en dan gewoon op eigen benen laten lopen..Het gevolg van je touwtjes is dat ze er juist in gaat hangen,daardoor enorm op de voorhand loopt en haar lijf verkeerd belast..
Ik zou juist wat gaan wandelen, gewoon lekker de weg op eventueel proberen eens naast de fiets..Lekker rechtuit op zo energie te verbranden( af vallen),conditie op te bouwen en haar spieren sterker te maken voor later werk..

Echt niet zo vast gezet longeren, je trekt haar als het ware in de krul waardoor haar rug geforceerd wordt en ze daar op latere leeftijd( of helaas al veel eerder) echt heel erge last van kan krijgen..
Probeer hier a.u.b wat mee te doen, je zegt van je paardje te houden wat ik echt wel denk maar helaas loop je echt veel te hard van stapel..

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 21:37

het gaaaaaat hier helemaal niet om geduld je moet toch ook nie wachten om te leren lopen als je 5bent

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:37

plus dat je pony dan pas snel leert omdat het dan onderhand zin heeft om iets te leren ;)

(okee, dat klinkt ingewikkeld :o )

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:39

luiheid dan.
als je het ook kan oplossen met wandelen en allerlei andere dingen

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 21:39

viv77 schreef:
Ik ga een poging doen..

Ik denk dat je het advies van de Da een beetje te fanatiek hebt opgepakt, als je paardje af moet vallen kun je meer dingen doen dan longeren..
Mocht je je paardje nu toch wat willen laten lopen, doe dit dan met halster en dan gewoon op eigen benen laten lopen..Het gevolg van je touwtjes is dat ze er juist in gaat hangen,daardoor enorm op de voorhand loopt en haar lijf verkeerd belast..
Ik zou juist wat gaan wandelen, gewoon lekker de weg op eventueel proberen eens naast de fiets..Lekker rechtuit op zo energie te verbranden( af vallen),conditie op te bouwen en haar spieren sterker te maken voor later werk..

Echt niet zo vast gezet longeren, je trekt haar als het ware in de krul waardoor haar rug geforceerd wordt en ze daar op latere leeftijd( of helaas al veel eerder) echt heel erge last van kan krijgen..
Probeer hier a.u.b wat mee te doen, je zegt van je paardje te houden wat ik echt wel denk maar helaas loop je echt veel te hard van stapel..

maaar ze word het beu om te gaan wandelen ge gaat nauweljk vooruit ik moet haar bijna mee dragen

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:39

roxy_ZharaX schreef:
dan hebje er toch veel meer aan?

het gaaaaaat hier helemaal niet om geduld je moet toch ook nie wachten om te leren lopen als je 5bent[/quote]

Tuurlijk niet. We sturen jou gewoon ook naar de universiteit. Hoe ouder je word hoe dommer je zal worden. Dus gelijk nu vertrekken! }:0

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 21:40

LinSa schreef:
luiheid dan.
als je het ook kan oplossen met wandelen en allerlei andere dingen

lui echt niet e ik fiets elke 40minutn heeen en terug voor mijn ponys noem je dat lui

Benazir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:41

roxy_ZharaX schreef:
dan hebje er toch veel meer aan?

het gaaaaaat hier helemaal niet om geduld je moet toch ook nie wachten om te leren lopen als je 5bent[/quote]

Een baby leert toch ook niet lopen vlak nadat 'ie geboren is? ;) Die moet ook eerst groeien en zijn botten versterken..

Doe dan eens wat leuks op wandeling, laat haar ergens grazen, doe VD in je weide ofzo..