Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Linde_ schreef:Gaaf hoor dat je dat kan! Het lijkt mij als paard best beangstigend als er twee paarden voor je neus aan het steigeren zijn, dat is toch een vrij heftige lichaamstaal naar andere paarden toe. Daar hebben ze samen geen last van?
muiske07 schreef:Super knap hoor Nikki
Laat mensen maar zeggen, wat je kan doen er niet velen achter.
Binnenkort kan je Jean Francois Pignon na gaan in de vernieuwde versie
ZusJacobs: ik zou bij piaffe training eerder stoppen, achteruit gaan en van daaruit verzameling opvragen, wanneer ze dan aanzetten komt het achterhand veel beter onder
VisibreTeam schreef:wat ook bekend is dat springpaarden, dressuurpaarden, crosspaarden, polopaarden, endurance paarden en alle andere paarden ook koliek kunnen krijgen en blessures oplopen...
KyaraMyBest schreef:VisibreTeam schreef:wat ook bekend is dat springpaarden, dressuurpaarden, crosspaarden, polopaarden, endurance paarden en alle andere paarden ook koliek kunnen krijgen en blessures oplopen...
Okay, maar blessures leiden meestal niet tot de dood en koliek is natuurlijk heel wat anders want dat heeft (meestal) niks met oefeningen en trainingen te maken. Maar oke, ik heb je gewaarschuwd je moet zelf maar kijken wat je er verder mee doet.
KyaraMyBest schreef:Je hebt me niet goed begrepen, blessures hebben meestal wel met trainingen en oefeningen te maken. Maar koliek niet, dat is toch zo?
Blessures kan een paard overigens overal oplopen (springen, dressuur, wei, vrijheidsdressuur, enz.) maar die darminzakking gebeurt niet bij dressuur of springen, maar kan wel gebeuren bij zitten, je loopt daarop dus extra risico als je je paard laat zitten. Maarja, ik heb je/jullie gewaarschuwd je moet zelf maar kijken wat je er mee doet! Ik ben het er uiteraard wel mee eens, dat je met alle takken van de paardensport ergens risico op loopt.