Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Quir schreef:Nee, de rest van de paarden zijn gewoon té dik.
Avalon_ schreef:Een draver hoeft niet zo iel te zijn, zeker niet als dit topic geopend is nav. het gewoon magere dravertje wat elders op bokt al discussies oplevert.
claudianoa schreef:ik denk dat het beeld van dravers toch echt komt door de sport/ koersen. Daar zijn de paarden echt helemaal afgetraind en zit geen vet op.
noviceh schreef:Ik vind de dravers in de OP helemaal niet schraalDeze dieren zijn juist helemaal afgetraind en dat is logisch.
Gini schreef:claudianoa schreef:ik denk dat het beeld van dravers toch echt komt door de sport/ koersen. Daar zijn de paarden echt helemaal afgetraind en zit geen vet op.noviceh schreef:Ik vind de dravers in de OP helemaal niet schraalDeze dieren zijn juist helemaal afgetraind en dat is logisch.
En dat is juist waar ik op wou wijzen. De paarden die ik geplaatst heb in de OP zijn super afgetraind, geen grammetje vet te veel, in topconditie. Dus eigenlijk kun je zeggen "ze zijn op hun schraalst", dunner gaan ze niet worden bij wijze van. En toch zie je geen ribben, geen uitstekende heupbeenderen, geen ielig nekje (en dan heb ik het niet over de bespiering die bij deze paarden natuurlijk ook volop aanwezig is). Dus waarom zijn er dan toch recreatiemensen die beweren dat een draver zo hoort te zijn wanneer ik een dier zie met zichtbare ribben, uitstekende heupbeenderen en een ielig nekje?
Ik heb al veel goede antwoorden gehad, bedankt daarvoor.