[AR] bange poepert...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chezshir77

Re: bange poepert...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 22:45

nee dat begrijp ik nu. Ik heb het vandaag even geprobeerd op een stuk gemaaide berm, wat in een ruitergebied ligt, en dat ging eigenlijk perfect! Ik heb dus nu een stukje gevonden waar het lekker én verantwoord kan en waar ik altijd langs kom, dus das top.

balloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:35

Ik laat mijn forester af en toe wel eens lekker gaan ja. Zowel onder het zadel als voor de kar. Hij heeft er zelf echt belachelijk veel lol in en daarbij is hij ook gewoon terug te nemen. Overigens wel altijd op een zandweg, en niet over een verharde weg. Vooral omdat ijzers glad zijn en ik regelmatig paarden zie glijden bij ons in de straat (ijslanders)

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:38

jup hier nog een schijterd! van 20 jaar oud haha.. dus misschien heeft het niets te maken met ouder worden.

Mijn tinker x welsh van bijna 1.40 laat ik onder de man wel een stukje racen gewoon omdat hij dat leuk vind. maar hij weet welk stuk dat is en dat hij bovenaan weer moet stoppen.

met mijn shet voor de kar moet ik er niets van hebben. dat vind ik eng/gevaarlijk. ze mag wel een klein galopje doen maar niet racen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:51

Je moet vooral je eigen paard/pony kennen.
Mijn pony vindt het heerlijk om een rengalopje te trekken, hij herleeft dan helemaal. Als er iets onverwachts zich voordoet, krijg ik hem binnen de 5 passen stil. Na de rengalop kan hij gerust ontspannen gaan stappen met lange leidsels en hoofd heel laag, dan is hij de ontspannenheid zelve.

Helaas zijn er ook paarden die pas écht heet worden als ze een rengalopje hebben mogen doen, bij zulke paarden/pony's zou ik dat dus niet toelaten.

Je moet ook altijd wel verstandig blijven en kijken of het slim is om hem te laten gaan, op onbekend terrein sowieso nooit doen.

david02

Re: bange poepert...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:00

Zorg iig dat je op bekend terein bent idd