Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:Mocht je zin hebben en iemand kunnen vinden die met je mee wil:
http://www.27ranch.be/
Op 5 Juni is er op de 2 lazy 7 ranch een NH dag. Begin om 10 uur, tot 18.00h. Daar kun je alleen al door te kijken al heel veel leren. Inkom is 4 Euro, dus dat zijn de kosten niet. En je ziet hoe het ook anders kan...
TrIjNiE__ schreef:Beeezel schreef:Ik zou zeggen; neem les.
hoe bedoel je neem les? dat kost geld en wie moet dat dan betalen?
jadisa schreef:@rider01
je maakt je paard niet kapot door de join-up want in het wild zouden er dan ook paarden kapot zijn gedaan. in het wild gaat de hengst een wilde merrie temmen om te kunnen dekken en als hij dat gedaan heeft dan zou de merrie volgens jou zich niet laten dekken.. waar komen anders die veulens vandaan? en ik heb het zelf bij mijn verzorgpaard gedaan: hij hinnikt blij als ik kom en hij volgt me als een schoothondje!![]()
DianXX schreef:Waarom zou je je paard met Join-up dwingen om jou als leider te zien, als hij er ook zelf voor kan kiezen als hij jou fijn vind?
Je wil dat je paard je leuk vind en graag bij je is en graag dingen met je doet, daar moet je naartoe werken en niet door dat af te dwingen met een Join-up. Vind ik.
Ook kan het idd erg schadelijk zijn voor je paard.
Selina16 schreef:DianXX schreef:Waarom zou je je paard met Join-up dwingen om jou als leider te zien, als hij er ook zelf voor kan kiezen als hij jou fijn vind?
Je wil dat je paard je leuk vind en graag bij je is en graag dingen met je doet, daar moet je naartoe werken en niet door dat af te dwingen met een Join-up. Vind ik.
Ook kan het idd erg schadelijk zijn voor je paard.
Nou ik vind dat het paard het dan nog altijd voor het zeggen heeft! Want als het paard niet zou willen zou die ook niet achter je aan lopen of iets!