[AR] Wie rijdt er aangespannen endurance ( mendurance )?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: Wie rijdt er aangespannen endurance ( mendurance )?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 11:26

Erg jammer van etten-leur.Ik kon toch al niet(zit dan in griekenland).Maar weer een wedstrijd eraf.Er blijft niks over.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 11:31

Er zijn ook jaren geweest dat er 7 of 8 wedstrijden op de kalender stonden. Helaas zijn er organisaties uitgevallen en vinden endurance organisaties het niet heel aantrekkelijk een mendurance te organiseren doordat er te weinig deelnemers zijn. Ik ben nog bezig met het combineren van endurance en mendurance dus dat een menner ook kan starten op een endurance. In de planning van 2012 staan in ieder geval twee maal een mendurance in het Drents friese Wold

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:59

Ik ben van plan om DFW te gaan starten.
Gisteren is Tobbe voor eerst voor wagen gegaan en ging zo lekker dat vandaar ook nog even rondje heb gedaan. We hebben ongeveer 3 maanden te tijd om te trainen. Plan is om ook lekker rustig aan iets boven minimale snelheid te rijden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:50

Etten Leur niet door? -O- dat vind ik echt jammer zeg :\

Wat mooi dat jullie er volgend jaar 2 gaan organiseren Napie. Wij hebben DFW ook op de agenda staan. Box is gereserveerd bij de Alberthoeve, dus als allles meezit ....

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:49

Het is toch eigenlijk schandalig dat de endurancevereniging dit zo toe laat. Ik schaamde me eigenlijk dood dat ik vorig jaar de mendurance stond te promoten op Paard en Koets met de wetenschap dat er maar een stuk of 4 wedstrijden zijn in 2011. Ik heb een kennis van ons aan het begin van dit jaar aan een startkaart geholpen. Hij kan helaas Zelhem en Renkum en DFW niet meerijden (dochter gaat bevallen en vakantie in Spanje) maar hij vond het voor 2 wedstrijden wel de moeite waard. Nu heeft hij alleen KWB meegereden dus dat heeft hem dit jaar al 100 euro gekost.
Ik hoop op vroeg duidelijkheid wat de kalender volgend jaar doet. Als er nog meer wedstrijden wegvallen vind ik wel dat je daar als startkaarthouder vroeg over geinformeerd moet worden zodat je de mogelijkheid heb je startkaart af te melden.

zipfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:04

Ik zal dit topic ook eens gaan volgen, ik men veel en zou heel graag met mijn haflinger een men-durance willen proberen maar ik woon dus ook heeeeel ver uit de buurt, regio venlo. Zo jammer.....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:20

Napie schreef:
Het is toch eigenlijk schandalig dat de endurancevereniging dit zo toe laat. Ik schaamde me eigenlijk dood dat ik vorig jaar de mendurance stond te promoten op Paard en Koets met de wetenschap dat er maar een stuk of 4 wedstrijden zijn in 2011. Ik heb een kennis van ons aan het begin van dit jaar aan een startkaart geholpen. Hij kan helaas Zelhem en Renkum en DFW niet meerijden (dochter gaat bevallen en vakantie in Spanje) maar hij vond het voor 2 wedstrijden wel de moeite waard. Nu heeft hij alleen KWB meegereden dus dat heeft hem dit jaar al 100 euro gekost.
Ik hoop op vroeg duidelijkheid wat de kalender volgend jaar doet. Als er nog meer wedstrijden wegvallen vind ik wel dat je daar als startkaarthouder vroeg over geinformeerd moet worden zodat je de mogelijkheid heb je startkaart af te melden.

Het vreemde vind ik dat het pas sinds kort officieel een KNHS tak van sport is, maar dat er blijkbaar geen wedstrijden worden georganiseerd / of dat de KNHS dat dan niet ondersteunt of zoiets? Waarom hebben ze het dan een officiele tak gemaakt denk ik dan. Zo draai je de sport wel de nek om want zo bouw je ook geen ervaring op (als deelnemer niet maar ook geen organisatie). Maar zo geldt het voor velen, wat jij beschrijft, ik heb nu eentje gedaan, Zelhem en Etten Leur stonden dan ook nog in ieder geval op het programma, DFW weet ik nog niet of ik mendurance of endurance ga doen :7 Dus met een beetje pech zijn het voor ons ook slechts twee starts.

Hoop dus echt dat er volgend jaar gewoon weer minimaal 5 wedstrijden op het programma staan :) zodat je nog iets van keus hebt. Snap ook niet dat Zelhem en Renkum op een week van elkaar zit, want dan moet je eigenlijk wel kiezen, terwijl als het op een maandje van elkaar was geweest, dan kun je ze beiden doen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 00:14

Zelhem was afhankelijk van de achterhoekse paardendagen dus zaten aan dat weekend vast. Volgens mij gaan die nu helemaal niet door dus hadden ze misschien nog kunnen schuiven Renkum heeft zijn vaste weekend. Net als ik dat heb in het laatste weekend van augustus. Komt ook niet uit op de kalender endurance gezien KWB een Salland voor en achter mij zitten, echter ben ik ook afhankelijk van de reclame die ik al had gemaakt en van mijn lokatie.

Echte nieuwe aanwas zal er op deze manier niet komen. Gelukkig dat de impuls nu is vrijgegeven en je meerdere starts mag maken in het jaar. Ik ben al zover dat de mendurance nu bij de KNHS ook op de menkalender staat, eerst stond het alleen bij endurance geen menner die daar kijkt. Ik heb al diverse oproepen aan een aantal tijdschriften gedaan voor een artikel om weer aandacht te krijgen maar geen respons.

Ik hoop dat de KNHS hier wel een stokje voor gaat steken

stormpy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 06:43

Even een tip: op startlijsten.nl kun je het zowel bij Endurance als Mennen plaatsen, heb ik ook gedaan met de wedstrijd in Zelhem.
Qua datum volgend jaar hoop ik inderdaad dat we gunstiger zitten, wat er met de Achterhoekse Paardendagen gaat gebeuren weten we nog niet, misschien houden we de wedstrijd wel helemaal apart.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:28

dat is ook mijn struikelblok er is zoveel voor ohz en niet voor aangespannen. Ik wil dit jaar ook een keer gaan rijden en denk bij napie.

Mijn tweewieler komt over een week en als ik mijzelf kan verplaatsen met de auto maar dan vind ik 4 wel weinig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:42

Als je dan van die vier wedstrijden er vier kunt doen heb je al een leuk aantal voor in een seizoen hoor. Denk dat je eigenljk max zo'n 5 hooguit 6 zou kunnen doen, als je naar je paard/pony kijkt. Het is toch een behoorlijke inspanning en vergt ook rust plus training tussendoor.
Maar als je dan inderdaad naar de endurance kijkt ,die kalender staat echt overvol.

't Is niet eerlijk ^)

stormpy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 10:46

Er kan nog bijgeschreven worden voor de Mendurance in Zelhem op 11 juni (zaterdag voor Pinksteren).
De Endurance wedstrijd is vol, er wordt gewerkt met een wachtlijst.

Ik heb de route deze week bekeken samen met Elti, gaat bijna helemaal door bossen, ook flinke stukken waar je anders met paarden überhaupt niet mag komen.
Vooral de oude crossbaan vind ik super, ook leuk voor toeschouwers die kunnen een combinatie daar helemaal volgen door over paadjes bovenop binnendoor te lopen waar de paarden zig zag omheen slingeren en klimmen en dalen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 11:05

De crossbaan is inderdaad leuk hoewel ik dat ding vorig jaar in de tweede ronde heb vervloekt. Mijn pony's werden daar veels te enthousiast en het was warm en het ding moest zijn naam te eer gaan doen dus het werd echt een crossbaan
Ik heb er enorm veel zin in

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 16:38

Over de crossbaan .... o my god :D

Heb er ook mega veel zin in :j

stormpy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 21:16

Supermooi stuk is dat, woon niet zo ver uit de buurt, maar daar was ik nog nooit geweest.

carinajansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:02

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:16

O leuk, jullie ook hier

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:25

Jullie filmpje had ik inderdaad al eens gespot, erg leuk om zo te zien. En wat een ongelovelijk leuk paard hebben jullie! Doe je dit jaar ook mee?

Vandaag boekje in huis krijg er nu echt zin in. En vanmiddag hebben we met groom een serieuse oefenrit gedaan waar we ook hebben geoefend met het koelen door de groom. Ging heel goed. Paard had snel in de gaten dat zodra groom water over hals deed de steekbeesten ook accuut weg gingen dus na een fles flink schrikken stond ze daarna keurig stil <3

Vandaag 22 km in 2 uur met 3x groomen, daarna alles in sneltreinvaart afgetuigd en gegroomd om finish na te bootsen, toen zat ze op mijn eigen tellen op zo'n hartslag 50 ongeveer, prima dus.

stormpy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 17:41

Goed nieuws; ik heb van een amateur fotograaf een map met kleine foto's (van Zelhem 11-06-2011) ontvangen, binnenkort krijgen we ze op CD van hem en we mogen ze op onze site zetten.
Het zijn er veel en ze zijn erg mooi, dus houdt de site www.onderdezweppe.nl in de gaten, het is de moeite waard.

stormpy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 22:00

Er staat een filmpje op youtube onder (m)endurance zelhem 2011

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:44

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:23

Leuk filmpje! Ben nu bezig met mijn rijbewijs en opzoek naar een vrachtwagentje en als dat allemaal rond is wil ik graag de menendurance versterken :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:11

Erg leuk filmpje! Veel bekenden te zien.
Ben zo benieuwd hoe Napie het vandaag in Renkum heeft gedaan :j

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:30

We hebben de klasse 3 uitgereden en gewonnen (andere start raakte kreupel op eerste vetgate)
60 km met 10,8 km/u (incl 8 en 11 min voor aanbieden)
Ben beretrots op mijn shetten!!!!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 10:35

Nanda: Super gefeliciteerd echt super prestatie!