En wetenschappelijk gezien is dat ook compleet logisch, alleen het gaat me niet lukken om het wetenschappelijk te onderbouwen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
stef schreef:Toch niet met je eens. Pas als teugel/leidsel aan dezelfde ring bevestigt zijn heb je geen hefboom. Als het bakstuk in een afzonderlijk gat zit (dus hoger, zoals in geval van LP) heb je wel hefboom. Hetzij niet te vergelijken met de leidsel op de onderste sleuf, maar je hebt wel degelijk hefboom
En wetenschappelijk gezien is dat ook compleet logisch, alleen het gaat me niet lukken om het wetenschappelijk te onderbouwen
VanHuisUit schreef:Er werd ook nog gesproken over Mylers, ik vind ze er erg scherp uitzien. Weet niet of paard/pony ze zo 'prettig' vinden, alswel dat ze gewoon beter luisteren omdat ze dus zo scherp zijn.
Lizzzzz schreef:haha, stef, ik heb er idd ook naar gekeken.. maar ik vind het eigenlijk ook wel erg duur.. Als ik nou weet dat ze er nou goed op loopt vind ik het een ander verhaal, maar dan zou ik ook wel die sprenger liverpool dubbelgebroken in willen hangen van 200euro
Lizzzzz schreef:Nou, bij ons in de buurt niet hoor.. Daar rijden ze alleen met een liverpoolstang, had ook wel een enkelgebroken LP zien hangen.. En ik bof dat Kailiegh een breed bekkie heeft, ten opzichte van haar groote, maar dan is ze toch nog het kleinste ponietje![]()
Ik ga eens opzoek naar die bittenbank
Citaat:Ik heb voor mijn afstuderen een onderzoek gedaan naar het effect van de Myler op het welzijn van het paard. Daar kwam duidelijk in naar boven dat bij correct gebruik de paarden deze bitten veel prettiger vinden (mond minder openen, constantere aanleuning en positievere hartritmevariabiliteit). Maar aan de andere kant hadden een paar ruiters met grove hand de mond wel kapot gereden.