VivaLaVida schreef:Het ziet er voor mij uit alsof hij even wat doorsloeg in zijn speelse bui. Geen agressie dus..
Lastig voor een paard, hij mag wel met je spelen maar niet zoals hij dat met een paard mag. Mensen zeggen gelijk: een ander paard had hem weggeschopt, maar heb je weleens 2 paarden met elkaar zien spelen? bijten in elkaars achterbeen, half-raak bokken (zoals dit)....
Je moet hem alleen duidelijk maken dat hij niet naar je mag slaan, ook niet speels.
Dat is ook mijn gedachte: die bok zelf was wel naar mij gericht, maar niet uit moorddadigheid, maar meer overmoedigheid/joligheid. Alleen moet je dat niet zo dicht in mijn buurt doen, dus stuurde ik hem ook met die boodschap weg. Toen begon in mijn ogen eigenlijk ook pas de 'dominantiestrijd' (met een knipoog, het was voor ons beiden volgens mij ook wel een spel), omdat [***] zelf wilde bepalen waar hij liep en ik dat niet toestond.
Wat dit getriggerd heeft: ik weet het nog steeds niet. We wandelden naast elkaar naar het beginpunt van het filmpje toe, [***] bood zelf aan de passage te willen doen en ging toen weer over in stap, ik nam dat idee over en vroeg dus om passage, we deden drie, vier passen en toen gingen de beentjes de lucht in. Ik zie in elk geval niets in mijn houding wat ik als trigger kan duiden of als iets wat ik anders nooit doe. En misschien was het wel gewoon een vlieg?
@ Sabine: [***] is absoluut niet introvert.
Hij doet wat dat betreft zijn naam wel eer aan: snel in het oppikken van nieuwe dingen, snel op zijn teentjes getrapt, snel in de aanval/verdediging maar laat als je dat goed afrondt ook snel weer los.
Hmm, eigenlijk zou ik als ik tijd heb ook de rest van de training even in een filmpje moeten samenvatten, voor de bokkers die bang zijn dat het vanaf hier bergafwaarts ging (kan natuurlijk altijd nog
). Niet dat we zulke spannende dingen deden (Spaanse pas achteruit, wat over hem heen hangen volgens mij?) maar ik ben benieuwd of daar dan volgens anderen nog resten van het conflict in terug te vinden zijn, en of degenen die vinden dat ik te zacht/fel reageerde daar de resultaten/gevolgen van terugzien in de rest van de training.
edit: tegelijk met Gini:
Hoe zou het einde er volgens jou uitzien als [***] zich echt overgegeven had/ik gewonnen had? Wat voor signalen geeft hij dan af in dat geval?