Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
amyz schreef:Mijn pony plakte ook erg en had ook wat kleine probleempjes, al kwam het niet eens in de buurt bij jouw problemen.. Kwam er achter dat een hoop werd veroorzaakt doordat ik het plakken goed vond. Heb m toen in de bak geparkeerd en ben een aantal dagen gaan werken aan wegsturen. Gewoon zweepje of halstertouw in je hand en wapperen als ze in de buurt wil komen (die van mij was zo volhardend en stoïcijns dat ie t touw ik weet niet hoe vaak tegen zn hoofd kreegTsja, ik wapperde ermee in mijn ruimte en als hij zo nodig met zn neus er bovenop wil staan moet ie dat zelf weten) na een paar dagen al niks meer nodig gehad en nu volstaat een wapper van mn arm als het eens nodig is. Alle kleine problemen waren toen ook meteen over. Maar als je half het idee krijgt dat t te link wordt: haal er iemand bij die er verstand van heeft hoor! Geen onnodige risico's gaan nemen!
Moos99 schreef:heb je idd gelijk in, maar wat doe jij als een paard niet bij je weg komt, tenzij je de zweep gebruikt waarop ze dan meteen richting jou begint te trappen? en natuurlijk, flink aanpakken, maar het kan dan al te laat zijn! dit is dus altijd nogal een risico.
aerdenhout1 schreef:En waarom denk je dat die zweep ooit is uitgevonden??????
Dan...als jij echt zo veel weet over paarden gedrag en respect en rangorde, dan moet je eens beter kijken naar een kudde paarden!
Wij als mens kunnen nooit zo hard slaan of schoppen als een paard kan!
Geen geweld gebruiken?...een flink pak op z'n donder moet ie hebben!Wat nou baasje aanvallen....respect moet hij hebben!
EskeGirl schreef:listiglistje schreef:Een longeerzweep is land genoeg om van een afstandje je haf een keer van achter flink te raken![]()
Ik weet zeker dat 1 of 2 flinke tikken achter de broek genoeg is om jou te respecteren en van je af te houden....wedden dat je haf het niet meer doet![]()
Bij mij op stal staan die meiden met een aantal haflingers ook zo te pielen....kom ik 1 keer in de bak dan is het over
Ik heb 2 dingen van commentaar hierop:
1: Een zweep is niet om mee te slaan
2: Een goede leider gebruikt geen geweld om respect te krijgen.
EskeGirl schreef:Ik ben 13, maar zie me niet als een meisje die een tikje zielig vind.
Mijn verzorgpony,de dominante, trapte ook gericht, heb ik ook wel eens een paar flinke tikken geven op de neus.
Maarom nou gelijk te gaan rammen met de zweep(ik weet niet of je dit bedoelde) is overdreven.
Een tik kan natuurlijk, maar ik vind dat je geen respect afdwingd door te gaan meppen.
EskeGirl schreef:listiglistje schreef:Een longeerzweep is land genoeg om van een afstandje je haf een keer van achter flink te raken![]()
Ik weet zeker dat 1 of 2 flinke tikken achter de broek genoeg is om jou te respecteren en van je af te houden....wedden dat je haf het niet meer doet![]()
Bij mij op stal staan die meiden met een aantal haflingers ook zo te pielen....kom ik 1 keer in de bak dan is het over
Ik ben 13, maar zie me niet als een meisje die een tikje zielig vind.
Mijn verzorgpony,de dominante, trapte ook gericht, heb ik ook wel eens een paar flinke tikken geven op de neus.
Maarom nou gelijk te gaan rammen met de zweep(ik weet niet of je dit bedoelde) is overdreven.
Een tik kan natuurlijk, maar ik vind dat je geen respect afdwingd door te gaan meppen.
amber2588 schreef:EskeGirl schreef:Ik ben 13, maar zie me niet als een meisje die een tikje zielig vind.
Nee? wat denk je dat paarden in het wild doen? Als het puur op kracht aankomt wint je paard ("maar" 400 kg als je geluk hebt en al snel 600 kg bij een gemiddeld rijpaard) het altijd. Het moet niet eens in z'n hersens opkomen om te kijk wie er gaat winnen met een potje worstelen... Jij bent de baas en een paard dat dat op de proef stelt moet z'n plaats weer even op gaan zoeken, of dat nou aan de hand, op stal of onder het zadel is. Bij sommige paarden is een vriendelijke reminder genoeg, bij anderen niet. Ik durf zonder enig probleem toe te geven dat ik wel eens een zweep stukgeslagen heb, en daarmee ook wel eens een toekijkende penny aan het huilen heb gekregen (niet dat het me om de penny ging...)
Ik hoop voor de TS dat het zo ver niet hoeft te komen, maar mocht dat wel zo zijn, dan is dat wel zo, als er iets dikhuidig is is het een haflinger...
KirstenVosje schreef:Ik heb een soortgelijk probleem, paard blijft bij me staan bij longeren, heel moeilijk om hem met de zweep weg te sturen want hij staat naast je, en dan is die longeerzweep te lang.
Hoe krijg ik em weg?
listiglistje schreef:[listiglistje schreef:Een longeerzweep is land genoeg om van een afstandje je haf een keer van achter flink te raken![]()
Bij mij op stal staan die meiden met een aantal haflingers ook zo te pielen....kom ik 1 keer in de bak dan is het overEskeGirl schreef:Ik heb 2 dingen van commentaar hierop:
1: Een zweep is niet om mee te slaan
2: Een goede leider gebruikt geen geweld om respect te krijgen.
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, 1 fikse tik en die flauwekul is over.....
Sorry maar jij bent 13....ik zit al meer als 32 jaar in de paarden en geen 1 die de baas over mij speelt
mensen behandelen tegenwoordig hun paarden veel te soft met allerhande problemen en gevolgen van dien! Bokt staat er vol mee...