Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Diana29 schreef:wat een geweldige verhalen! ik zou ook graag willen leren mennen. maar helaas is mijn Ijslander al 18 jaar, wat niet oud is voor een ijsje, maar mij werd verteld dan kun je ze niet meer beleren voor de kar. Ging vroeger vaak mee met een oom op de kar, vind het geweldig, zou graag dit willen leren, denken jullie dat mijn ijsje dit nog kan leren?
Romy_tessa schreef:helaas niet altijd wedstrijden in de buurt en ik wil niet langer dan 1,5 uur heen moeten rijden.
Ik heb altijd les gehad van Gonny van de Broek http://www.veiligmennen.nl en daar ook al mijn examens gedaan.
VanHuisUit schreef:Groot voordeel met een paard is vind ik dan, dat je ze dressuurmatig ook onder het zadel 'bij kunt werken'. Met kleinere pony's is dat niet mogelijk, moet je alles voor de wagen, via longeren of lange lijnen doen. Dat is toch anders.
Daarom vind ik eigenlijk dat het knapper is een span (kleinere) pony's goed te laten lopen dan een span paarden ...
Dennis schreef:Helaas is het met Dennis fout gegaan en loopt hij niet meer voor de wagen.
pipo schreef:Ik kan door spierreuma niet vaak rijden en de dag erna kan ik haast niks meer.
Het enigste wat me tegenvalt is dat ik hier te paard wel de bossen in kan, maar met de kar vaak niet,overal van die antie inrij bomen.
Pluttersput schreef:Helaas paste het tuigje niet, dus dat ging niet door met die merrie. Maar de eigenaren vonden dat ik er zo leuk mee bezig was, dat ze er een merrie bij kochten die wel in mijn tuig paste.
Op internet kwam ik iemand tegen die menlessen gaf, in ruil dat je meeging op de koets. Ik wilde niets liever dan meer ervaring krijgen in het mennen, dus ik ging mee. Daar ga ik nu ieder weekend mee mennen, met dat paard. Al 2 jaar lang, erg leuk.
JoyCiej007 schreef:Geeft een heerlijk gevoel nu ik echt een eigen droomwagen heb en ook 3 eigen pony's in mijn bezit.
Snadra schreef:Zo'n 8 jaar geleden ben ik via mijn vader in aanraking gekomen met de Power Horse Competition. Heb daar de kans gekregen om als groom mee te rijden in de wedstrijd met een twee span trekpaarden. Inmiddels heb ik mijn eigen trekpaard.
sander_lotte schreef:In 2006 heeft het paard dat bij mij thuis stond, me er keihard af gesmeten, ik ben in het ziekenhuis beland met een spierscheur in mijn buik en er was een stukje bot van mijn heup gesprongen. Twee weken later heeft datzelfde paard tegen mijn hoofd gesteigerd (ik liep op krukken dus raakte niet op tijd weg).
Diana29 schreef:geweldig! heb weer hoopben namelijk niet zo een held met rijden op Ronja en zou liever met een karretje gaan. Wat voor soort karretje raden jullie aan? 2 of 4 wielen?
pipo schreef:Diana29 schreef:geweldig! heb weer hoopben namelijk niet zo een held met rijden op Ronja en zou liever met een karretje gaan. Wat voor soort karretje raden jullie aan? 2 of 4 wielen?
Ik heb de fout gemaakt om als 1e een concourswagen te kopen. Die in/opstap was te hoog en dat zorgde voor een soort angst van mij dat ik er niet 1,2,3 vanaf kon springen als er iets mis mocht gaan. Nu heb ik een Sulky (2 wieler van clever) en ik vind het geweldig! Ook omdat ik eigenlijk altijd alleen op pad ga. Het voordeel is ook dat je als je paard achteruit gaat niet "dubbel klapt". Ga kijken en proberen voordat je wat aanschaft en denk goed na over wat je wilt. Kijk niet naar de prijs, maar naar het gebruiksgemak en de veiligheid. Nu gebruik ik die concourswagen ook wel eens hoor.Misschien zijn er mensen in jouw buurt waar je eens mee mee kan.
Diana29 schreef:wat een geweldige verhalen! ik zou ook graag willen leren mennen. maar helaas is mijn Ijslander al 18 jaar, wat niet oud is voor een ijsje, maar mij werd verteld dan kun je ze niet meer beleren voor de kar. Ging vroeger vaak mee met een oom op de kar, vind het geweldig, zou graag dit willen leren, denken jullie dat mijn ijsje dit nog kan leren?