heb ik ook vaak gedaan. is heel fijn. en zonder teugels én zonder zadel springen en rijden nog leuker. dat met die gekruiste teugels, fantastisch!!
LuvdaTossa
Geplaatst: 27-08-03 07:50
Ik deed het altijd met Roy (foto's profiel, geen achterstevorenfoto's), ook over de weg (wel vriendin er naast) en toen ben ik eens een keertje uitgescholde voor Dik Trom Grrrr ik ben niet dik en Roy is geen ezel
In de bak draafden we ook achterstevoren, beetje pijnlijk omdat het met zadel was. Later het zadel er ook maar afgehaald!
Altijd veel lol gehad
Neej
Geplaatst: 27-08-03 12:24
nah okeej.. best bizar, achterstevoren op je paard ik heb ut op de pony van een vriendin wel eens geprobeerd zonder teugels.. jaaaaaren geleden.. ik kon net rijden, en dat beest was zo bokkig alst maar zijn kon.. dus ik vloog er ook mooi af nja achterstevoren heb ik nog nooit geprobeerd..
Loolapelooza
Geplaatst: 27-08-03 16:35
Volgens mij moet je veel oefenen, het gevoel dat je hebt als je 1 van de eerste keren achterstevoren draaft is volgens mij niet veel anders als dat je vroeger voor het eerst "normaal" op een pony zat.
Anoniem
Geplaatst: 27-08-03 16:45
Scherps schreef:
gewoon aansporen en gasgeven en blijven zitten.
haha ja denk dat dat de enige manier is vooral het zitten blijven is erg belangrijk hahaha
VillaNeusjes
Geplaatst: 27-08-03 17:03
grinnik ik heb dat ook al een paar keer geprobeert en ik hel ook voorover.. en dan ga ik schuifen en stuur ik niet meer goed dus gaan we in de hoek.... misschien toch eerst de gebruiksaanwijzing lezen voor het beginnen met rijden ....
SANEX
Geplaatst: 09-10-03 23:09
Beetje oud topic misschien maar moest toch even reageren.
Kheb het ook 1 keer gedaan, op mn verzorgfjord in die tijd. Gewoon beetje stappen voor de lol. Paardje ging draven richting inloopstal En wat deed Sanneke ? Juist, voorover op de stenen eraf kukelen ( net één randje stenen naast de bak, wie flikkert er weer met z'n hasses op ? IK !)
Knie weer kapot, kop zag er niet uit, bloed, schaafwonden
Dat was een hele snelle genezing voor mij wat betreft omgekeerd te paard ( genezing van aangerichte schade duurde natuurlijk weer erg lang )
suuske
Geplaatst: 12-10-03 17:23
gahahahaha jullie zijn gestoord in het hoofd maar wel prettig gestoord. eens kijken of mij en deesjuh dat ook kunnen op onze jansie ram lol toch es gaan proberen. lekker maf hahahahah wel leuk bedacht..
groetjes -xxxxxxxx- suuske
suuske
Geplaatst: 13-10-03 18:12
hahahaha heb het ook es geprobeerd op een vrij brave shetlander nou knap dat jullie dat kunnnen ik vind het maar lastig en beetje eng en ja die schet bokt un egte bokker dus dus is niet eg zo relax.
maar vond het wel een melig ideetjuh groetjes -xxxxxx- suuske
Saskia9
Geplaatst: 13-10-03 20:11
ik ben ook wel eens achterste voren gaan zitten op me oude verzorg pony.. die ging in draf en die is nogal eigenwijs en die bokte als een gek.. ik viel er natuurlijk af..hahaha
prisje_marie
Geplaatst: 13-10-03 22:38
marjolein zat achterstevoren in galop op een paard van 1.65m dat was echt lachuhhhhhh
snowdon
Geplaatst: 15-10-03 13:32
He dat afgelopen voorjaar ook geprobeerd, werd me toch raar aangekeken stap, draf en galop! Na de zomer probeerde ik het echter weer en toen bleef ie maar bokken in draf.. hmmz, was dus niet zo'n succes! Maar komt wel weer goed, in stap gaat het prima in elk geval!Maya: ik wil ook wel n keer met amanda meerennen, dan hoef je niet te sturen en kan je je op je zit concentreren
suuske
Geplaatst: 15-10-03 17:25
ja ik dan ga die schet waar ik het over had die heb ik ingereden met halster en toew geen zadel geen bit en dan gewoon was het gelop nou dan was het zo stap ook goed maar ja nadeel ik ging zolang door totdat ik lag en dan weer erop en weer verder hahahaha eg super grappig:D. maar wel een beetje lijp.
groetjes -xxxxxxx- suuske
horssie
Geplaatst: 16-10-03 14:17
mischien het zadel achterstevoren der op
valando13
Geplaatst: 19-10-03 14:54
bij mij op de manege wouden ze gaan voltigeren. toen ging ik het ook een x proberen op iemands zijn paard dat was echt lachen maar je moet wel je evenwicht kunnen houden. toen moes ik me in draf omdraaien tot je achterover zat. nou dat is zeker geen pretje toen moes ik proberen me handen los te laten nou ik zal je zeggen ik viel er egt bekant naast haha. ze zeiden dat je beter je handen kan spreiden en dat je zo je evenwicht makkelijker kan houden . op mijn oude pony heb ik het wel eens geprobeert, en dat ging makkelijk joh. maar het is ook een voordeel als je paard een beetje bol is, want dan voel je die schoft niet zo erg. dat hoe ik bij me pony nu dus niet te proberen want die is niet zo dik hahahaha
Reem
Geplaatst: 20-10-03 14:00
Nou als je het mij vraagt: doe het niet! Ik heb dat dus ook een keer gedaan, op de braafste en oudste pony van stal. Ik zat achterste voren en de persoon waarmee ik was vond het een leuk grapje om met 'm te gaan lopen ~~}> De pony reageerde en ik had niet verwacht dat ie zou gaan bewegen en maakte daardoor denk ik een rare beweging, waardoor de pony schrok en ging bokken waardoor ik er nogal ongelukkig afviel... --> Arm gebroken...
Zo zie je maar weer, dat zelfs de makste pony raar kan reageren, maar het kwam ook een beetje door mijn reactie en het meisje dat het 'leuk' leek mij te laten schrikken en een versnelling hoger te gaan..
PatriciaB
Geplaatst: 20-10-03 14:47
Laatste manege les van vorig jaar.. We gaan eens gek doen de laatste les van dit jaar,zei de instructeur .Allemaal achterstevoren gaan zitten en naast de hoefslag gaan stappen als extra moeilijkheid Sommigen "eng ik niet" ik "tuurlijk dat kon ik vroeger ook", Ik draai me om en op een of andere manier schrikt mijn paardje,dus ik probeer achter me de teugels te pakken gaat ze in draf......daarna bokkend in galop......uiteindelijk heb ik de teugels en toen nam ze een run naar de andere paarden ... Laat je vallen,riep de instructeur......ik zag die benen gaan en dacht "mooi niet ik blijf zitten,wil graag heel naar huis" Toen iemand mijn paard eindelijk vast had kreeg ik groot applaus Leukste was dat mijn man en kinderen boven in de kantine zaten te kijken,kinderen mochten later opblijven omdat het kerstvakantie was.... Mijn hobby is het dus niet achterstevoren paardrijden