Ik heb mijn antwoord al

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:31

Dat klinkit niet penny hoor!
Neuh
je hebt veel ervaring met paarden? meid je bent pas 14 en je wilt het wel al leren :=

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:32

KLfan schreef:
Ik ben geen penny en haat het als jullie me zo gaan behandelen, en ja ik wil alvast research doen. Ik heb veel ervaring met paarden! ik wil namelijk absoluut niet penny overkomen!!

Dat doe je wel, omdat je met de ultieme oefening in je beginpost komt.
Maar goed, wat boeit het wat een ander van je vindt?
Wat boeit het als je het steigeren verkeerd aanleert of op een verkeerd moment aanleert?
Het is toch maar een paard?
Enkeltje slager is toch niet erg voor "maar een paard"?
Omdat jij op een verkeerd moment de verkeerde beslissing hebt gemaakt.....:r
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 03-03-11 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:32

Het valt me op dat er hier op bokt heel snel iemand penny wordt genoemd..
wat ik niet altijd rechtvaardig vind , ik ben nooit boos hier op bokt, maar aan dit soort dingen kan ik me ergeren . Er werk tegen mij zelfs wel eens ''penny gezegd'' toen ik mijn paard kusje wilde leren.
het gaat soms wel erg ver hoor..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:33

Niemand behandelt je als penny volgens mij hoor.... En in ieder goed boek over VD vind je een heleboel info over steigeren :+ Én over een heleboel andere kunstjes :j (en een hele rits waarschuwingen over steigeren)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:34

YelaBrenda11 schreef:
wat ik niet altijd rechtvaardig vind , ik ben nooit boos hier op bokt, maar aan dit soort dingen kan ik me ergeren . Er werk tegen mij zelfs wel eens ''penny gezegd'' toen ik mijn paard kusje wilde leren.

De naam "Penny" vind ik geen belediging hoor.
Wat ik belangrijk vind is veiligheid, voor ruiter en voor paard.
En voldoende verstand bij degene die met een paard omgaat om bepaalde dingen NIET te doen.
Een daarvan is het aanleren steigeren zonder goede basis.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 03-03-11 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 21:34

ik ben 14 ja maar rijd wel paarden door en heb iets '''speciaals'' waardoor paarden mij sneller vertrouwen dan andere mensen en daarom hoe banketstaaf en penny het ook klinkt beter luisteren. voor meer info pb maar.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:35

KLfan schreef:
ik ben 14 ja maar rijd wel paarden door en heb iets '''speciaals'' waardoor paarden mij sneller vertrouwen dan andere mensen en daarom hoe banketstaaf en penny het ook klinkt beter luisteren. voor meer info pb maar.

Er zijn andere oefeningen waarbij een paard meer vertrouwen in degene laat zien die met hem omgaat dan het steigeren. Bijv. gaan liggen.

Alleen wordt steigeren zwaar overgewaardeerd omdat het vaak zo "stoer" is.
Helaas is steigeren ook een oefening die mogelijk heel gevaarlijk kan worden....

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:38

Cassidy schreef:
YelaBrenda11 schreef:

De naam "Penny" vind ik geen belediging hoor.
Wat ik belangrijk vind is veiligheid, voor ruiter en voor paard.
En voldoende verstand bij degene die met een paard omgaat om bepaalde dingen NIET te doen.
Een daarvan is het aanleren steigeren zonder goede basis.

aah oke, dan zal het mijn opvatting wel zijn geweest !
Maar wat wordt er dan precies mee bedoeld ? Ik snap de uitdrukking niet helemaal ..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:46

Penny is de naam van een tijdschrift.
De strips in dat tijdschrift gaan altijd over meisjes die wilde paarden gaan temmen, of al dat temmen niet lukt, een veulentje van de wilde paard krijgen.
Het geeft de jonge lezers de indruk dat je met lief zijn en zoetje woordjes een paard altijd voor je kunt winnen.
De wildste hengsten, het liefst zwart en het liefst arabisch volbloed worden "getemd".
Dat paarden bepaalde dingen niet doen bij mensen die ze vertrouwen of lief vinden.
Helaas werkt dat IRL niet zo.
Dus de TS, die de stempel "Penny" krijgt, gaat er van uit dat haar Haf het steigeren nooit tegen haar zal misbruiken.
En helaas, in het echte leven werkt het zo niet.
Echt niet....

In het echte leven, maakt het paard gebruik van de openingen die jij hem biedt.
Dat is: jij bent de baas. En als jij dat niet bent, gaat hij die positie van je overnemen. As simple as that. En dat kan potentieel HEEL gevaarlijk worden.
Dus zorg ervoor dat je de leider blijft.
En het aanleren van dat steigeren aan het begin van jullie "struggle for dominance" hoe subtiel ook uitgevoerd, is een mogelijkheid om die leiderschapspositie via intimidatie te verkrijgen.
Geloof me, naveltjes staren om dat een paard steigerend op je afkomt is

NIET GRAPPIG!

YelaBrenda11

Re: Ik heb mijn antwoord al

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:56

Ah , zo is het een stuk duidelijker ! vanaf nu zal ik meer van bokt begrijpen , aangeazien het worod ''penny'' 80% van bokt uitmaakt _O- . ( Niet negatief bedoeld , aangezien er veel jonge gebruikers op bokt zitten met dit soort verhalen )

dankjewel !

lindake

Re: Ik heb mijn antwoord al

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:06

Aangezien de OP is verwijderd is, hier een slotje.