Parelli?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JVBdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:36

eefj33 schreef:
Cassidy schreef:
Er is maar een boek van Parelli, en dat is onlangs naar het Nederlands vertaald.
Het heet "Natural Horse-Man-Ship", auteur is Pat Parelli, en is onlangs vertaald naar het Nederlands.
Verkrijgbaar via http://www.Bol.com of http://www.mediaboek.nl

dit boek heb ik, maar de 7 games staan hier niet in. in dit boek word de theorie achter zijn methode uitgelegd en wat je ermee bereikt, niet hoe.

Het boek is idd een leuke aanvulling op de praktijk, maar om echt aan de slag te kunnen gaan zou ik eens op internet gaan kijken (wat cassidy al adviseert). Naast een boel uitleg staan er honderden filmpjes op die je nog een beter beeld geven :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 15:20

eefj33 schreef:
Cassidy schreef:
Er is maar een boek van Parelli, en dat is onlangs naar het Nederlands vertaald.
Het heet "Natural Horse-Man-Ship", auteur is Pat Parelli, en is onlangs vertaald naar het Nederlands.
Verkrijgbaar via http://www.Bol.com of http://www.mediaboek.nl

dit boek heb ik, maar de 7 games staan hier niet in. in dit boek word de theorie achter zijn methode uitgelegd en wat je ermee bereikt, niet hoe.

De oefeningen staat er precies in uitgelegd, alleen heten ze niet "yo-yo game, porcupine game...etc."
Ik heb het boek in Engelse uitgave, ik kan me niet voorstellen dat er in de Nederlandse uitgave ook maar iets is geschrapt.
Op dit moment heb ik het boek niet bij de hand, maar kijk maar op ongeveer 2/3 van het boek, daar staan oefeningen in.

Cassidy

Re: Parelli?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:21

Vanaf het hoofdstuk "Techniques", pagina 150 in de Engelstalige versie, kom je oefeningen tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:43

Cassidy schreef:
Vanaf het hoofdstuk "Techniques", pagina 150 in de Engelstalige versie, kom je oefeningen tegen.

oke, bedankt! heb het boek net uitgeleend, als ik m terug heb ga ik dat aandachtig lezen ;)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:12

Ik meld me ook even aan. Ik heb het boek binnen en ga aan het lezen. NH heeft altijd wel als een rode draad door mijn omgang met paarden gelopen, maar wil nu meer van Parelli weten. De vele filmpjes die Cassidy plaatst hebben me geïnspireerd! Dus ben benieuwd, heb er veel zin en zoals altijd een grote honger naar kennis! Ik haakte af toen Klaus begon te zweven en vond te weinig diepgang in Voest. Desondanks heb ik wel altijd een paar interessante technieken voor in mijn rugzakje met paarden-tools gevonden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:07

Parelli is nog steeds bezig zich te ontwikkelen, het boek is super en de essentie is niet veranderd, maar als je dat hebt doorgewerkt, zou je de filmpjes op Parellitube kunnen bekijken, oa met de tips over opzadelen en opstijgen, en hoe je je paard het beste kunt benaderen.
En als je Parelli volgt, is "the sky the limit!". Over zweverigheid en te weinig diepgang hoef je je iig geen zorgen te maken.
Veel plezier met het Parelli boek...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:18

Ja Youtube en dus ook Parellitube zijn al ondekt. Heerlijk hoeveel kennis je daar op kunt doen! Ik herken er veel in, maar het geeft me ook weer veel nieuwe tips en inzichten. De dvd's gaan ook zeker wel aangeschaft worden. Maar nu eerst het boek!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:43

Veel leesplezier toegewenst! Vooral de Parelli-isms zijn leuk om te onthouden...