[AR] hoe oud moet mijn pony zijn om voor de wagen te lopen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rhine_

Re: hoe oud moet mijn pony zijn om voor de wagen te lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:18

Wow jullie menen verschillen wel heel erg, ik heb mijn vorig pony op 3 beleerd.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:48

Met 2,5 beginnen met tuigje op hoofdstelletje in en erachter lopen dan kijken hoe die het op pakt en vanaf daar kijken of je hem ookal voor de wagen zet of nog even wacht. :)
Met rijden onder het zadel wel echt wachten tot 3 jaar.

janien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:42

Mijn Haflinger is met twee en half getuigd ( door Henk den Brouwer ) en loopt een of twee keer per week voor de kar. Gaat heel goed. Trekken van wagen is andere belasting dan inrijden onder het zadel. Met drie of vier jaar gaan veel paarden puberen en kan het lastiger om te betuigen ( heb ik me laten vertellen )

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:04

janien schreef:
Mijn Haflinger is met twee en half getuigd ( door Henk den Brouwer ) en loopt een of twee keer per week voor de kar. Gaat heel goed. Trekken van wagen is andere belasting dan inrijden onder het zadel. Met drie of vier jaar gaan veel paarden puberen en kan het lastiger om te betuigen ( heb ik me laten vertellen )

Kun je dan niet beter na het puberen gaan beleren?

Pikeur

Re: hoe oud moet mijn pony zijn om voor de wagen te lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:00

Nja voor sommige puberpaarden is het wel lekker als ze wat kunnen werken, zodat ze hun energie op een positieve manier kwijt kunnen

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:14

Op de stal waar ik help worden pony's met 2,5 jaar beleerd voor de kar, als ze ouder zijn dan 3 gaan ze onder het zadel, maar dan zijn ze al heel wat gewend, omdat ze al voor de wagen lopen ;) (verkeer, bepaalde hulpen, stemcommando's)