sanne83 schreef:Ik denk dat het niet goed is voor het paard. Ik zal vast ook een hele mooie, sterke nekspier krijgen, als ik m'n kin tussen m'n knieen vastbind (?), maar of het comfortabel is?? en of ik die pijn en ongemak er voor over heb??
mensen doen ook rare dingen om er beter uit te zien of om beter te presteren, maar dat is dan altijd nog je eigen keuze. Ik zou mijn paard dit nooit aandoen, maar het is maar waar je de grens legt....
denk je nou echt dat een paard zo goed zou blijven meewerken, als dit zo pijn doet en ongemakkelijk is?
je moet het nooit bij een ongetraind paard doen, maar als je paard op M niveau of hoger, wordt gereden en ook onder het zadel zowel heel diep als mooi opgericht kan lopen, kan hij het longeren op deze manier makkelijk aan.
en neem maar van mij aan dat die van mij nogal makkelijk staakt als hem iets niet aanstaat, en longeren gaat probleemloos.
Ozep van sjuimpje loopt ZONDER bijzet uit zichzelf al heel gemakkelijk LDR aan de longe! en een paard kiest zelf altijd een voor hem gemakkelijke houding, dus gaat hij niet zo lopen als het hem pijn doet....
en als het door de fysio en 2 verschillende instructeurs wordt aangeraden, en mn paard nu ineens heel soepel is, zal het toch goed zijn ipv slecht lijkt mij!