En ook dan in het begin trouwens, dat je niet hard tegen je paard moest praten maar alleen moest fluisteren (dat zei hij dan, niet zij)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sky_As schreef:ja!!! en stoppen doen we in het vervolg door aan de staart te trekken...
middendraf dan trekken we gewoon net iets harder aan het touwtje!
om buiging te krijgen gebruiken we 2 longeerlijnen. 1 om binnenachterbeen, 1 om binnen voorbeen....als je hier tegelijk aan trekt...tadaa...de perfecte lengtebuiging.
anneiskool schreef:Ik zou het zelf ook niet doen,
maar het is waarschijnelijk wel een expert geweest als hij op TV komt.
Dus een paardenfluisteraar zal wel weten wat hij doet.
Alleen ik dek dat het wel door een deskundige moet worden gedaan.
maar zelf ga ik het echt niet proberen ofzooo...
Calanddra schreef:Kijk en om dit soort reacties snap ik niet dat ze zoiets durven uitzenden. Genoeg meiden die er hetzelfde over denken, ze komt op tv als paardenfluisteraar dus zal het wel weten. Gelukkgi ben jij niet van plan om het zelf uit te proberen, maar het zou me niet verbazen als er meiden zijn die het wel gaan doen
anneiskool schreef:Ik zou het zelf ook niet doen,
maar het is waarschijnelijk wel een expert geweest als hij op TV komt.
Dus een paardenfluisteraar zal wel weten wat hij doet.
Alleen ik dek dat het wel door een deskundige moet worden gedaan.
maar zelf ga ik het echt niet proberen ofzooo...
Evelli schreef:Ze is niet alleen paardenfluisteraar, maar ook nog Fysio voor mensen en paarden....
Ben benieuwd wie het is.....
Anoniem schreef:Evelli schreef:Ze is niet alleen paardenfluisteraar, maar ook nog Fysio voor mensen en paarden....
Ben benieuwd wie het is.....
Ik denk Elles Groenendijk die woont in Maartensdijk en heeft iets met paarden. En in het filmpje hebben ze het toch ook over een elles?
Ik kan trouwens alleen vinden dat die Elles een zadelmaker is.. maar heeft wel wat met ijslander(zie ik regelmatig staan) en in het filmpje gebruiken zij ook ijslanders
DeHP schreef:het touw om het been is een vergevorderde oefening waarbij je laat ziendat je je paard enorm goed kan wijken voor druk. Als je dit goed opbouwd is het een leuke oefening om af en toe je paard een paar pasjes aan het been te leiden. Het is niet echt de bedoeling om je paardop deze manier te longeren.
Zelf gebruik ik het touw om het been ook wel in mijn grondwerklessen om je paard te laten snappen dat ie niet tegen dit gevoel hoeft te vechten, maar er in mee kan gaan. Mocht ie ooit een keer in een draad vast komen te zitten snapt ie dat terugtrekken geen zin heeft.
Achterwaarts d.m.v. het touw om het been valt in dezelfde cattegorie van extreem wijken voor druk. Je kunt ze dit ook leren door ze aan de staart vast te pakken. Dit is vooral handig als je alleen wilt kunnen trailer laden en je dan je paard een fysiek teken wilt geven dat hij achteruit mag komen.
Uiteraard is het niet handig op dit zonder enige uitleg op tv te laten zien. Maar de gedachte erachter is vrij logisch als je er even over na wilt denken i.p.v. meteen te schreeuwen dat het onverantwoord is.
Kwanyin schreef:Heeft wel iets weg van een van de laatste scènes uit The Horsewisperer hé. Misschien teveel film gekeken? Verklaart ook direct waarom ze zichzelf een "paardenfluisteraar" vindt.