Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
BlackDevils schreef:Het excuus is dat het beter zou zijn voor slijtage maar de levensduur van een menpaard ligt veel rooskleuriger wat dat betreft dan een dressuurpaard terwijl de eerste daarbij ook veel over de harde weg gaat.
janouk schreef:Volgens mij is het een eerder een fabel dus, omdat ruiters, en dan met nadruk op de ruiters, bang zijn voor aanspanningen.
In het Amsterdamse Bos liggen kilomters super mooie brede menpaden, echter door klachten van 'ruiters' dat hun paarden bang zijn van aanspanningen, mogen wij niet mennen in het Amsterdamse Bos.
Citaat:janouk schreef:
Volgens mij is het een eerder een fabel dus, omdat ruiters, en dan met nadruk op de ruiters, bang zijn voor aanspanningen.
In het Amsterdamse Bos liggen kilomters super mooie brede menpaden, echter door klachten van 'ruiters' dat hun paarden bang zijn van aanspanningen, mogen wij niet mennen in het Amsterdamse Bos.
snd schreef:Onze bodems hebben niet te lijden van het mennen , we mennen ongeveer net zoveel als dat er gereden wordt onder het zadel. Binnen 20 x 40 agterbergbodem en buiten 20 x 60 equisport bodem.
Ik denk dat hier het verhaal op gaat dat een goede bodem die goed onderhouden wordt prima voor beide diciplines gebruikt kan worden. Vaak krijgen menners de "schuld " van hard rijden van de bodem , maar heel vaak is dan de onderlaag al hard voor het mennen en is alleen de toplaag nu ook plat waardoor het harder lijkt .
tine10 schreef:Ik heb thuis juist "last" als ik onder het zadel heb gereden. Dan vind ik veel te veel hobbels in de bak. Ik sleep hem voor ik ga mennen. Omgekeerde wereld dus.