WIE KAN MIJ HELPEN? vrijheidsdressuur, touwhalster enzovoort

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

Re: WIE KAN MIJ HELPEN? vrijheidsdressuur, touwhalster enzovoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 10:44

Wel opletten dat je, nadat je een kunstje hebt geleerd, niet beloont als hij het uit zichzelf doet!
Mijn paard staat nu namelijk constant te flemen en voetje te geven in hoop op een brokje (zonder resultaat xd) :o

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 20:29

bedankt iedereen!
bij mn paardje ging het erg goed! :D
ik heb haar het clickersysteem aangeleerd en het flemen (dit ging ze uitzichzelf doen en ik ben er maar op doorgegaan) het achteruitlopen kende ze al maar ook dit nog even geoefend.
Ik heb daarna nog lekker met haar gereden met haar halstertouw en zonder zadel en ze reageert er echt geweldig op en doet precies wat jij wil! en ze is bijna 4 dus ik stond er echt van te kijken hoe braaf ze was!
iedereen nog bedankt voor de hulp!
nu ze het flehmen kent weet iemand daar misschien een uitbreiding op? of een kunstje wat ik haar nu kan gaan leren?

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:39

nee schudden (kriebelen bij zn oortje)
kusje geven (laten femen bij je gezicht en dan als je wanga aangeraakt word belonen en zo doorgaan)
jambette (beetje kriebelen of zachtjes druken achter het schouder van het voorbeen en steeds hoger)
op het blok (pony voor blok zetten jambette vragen en dan een beetje het andere been erbij lokken)

succes!!

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 21:53

dank je wel!! hier kan ik wat mee ;)